کمک به احیای اقتصاد سوریه ممنوع شد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه
سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در سازمان ملل بطور مخفیانه کمک به احیای اقتصادی سوریه را ممنوع کردند.

به گزارش اسپوتنیک، سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه اعلام نمود که دبیرخانه سازمان ملل بطور مخفیانه کمک به احیای اقتصاد سوریه را برای واحدهای سازمانی ممنوع کرد.

سرگی لاوروف گفت:«معلوم شد که در واقع واحد سیاسی دبیرخانه سازمان ملل متحد در اکتبر سال گذشته دستورالعمل های محرمانه ای را پخش کرده بود که شرکت سازمان ها در ترکیب این سیستم در احیای اقتصاد سوریه را برای آنها ممنوع می کند. فقط کمک انسانی اجازه داده شده است.

من از آنتونیو گوتریش دبیر کل سازمان ملل متحد پرسیدم چرا چنین مسائلی باید بطور محرمانه از سوی دبیرخانه سازمان ملل مطرح شود. چرا شورای امنیت که بطور مستقیم در حال حل و فصل بحران سوریه است از این موضوع بی خبر است و چرا چنین تصمیماتی بدون بررسی و تجزیه و تحلیل عینی و شفاف اوضاع اتخاذ می شوند».

وی گفت که دبیر کل سازمان ملل قول داد به این موضوع رسیدگی شود. « برای ما توضیح دادند که منظور کمیسار این بوده است که تا فرایند به اصطلاح گذار سیاسی آغاز نشود، اهداکنندگان اصلی که قبل از همه کشورهای غربی خواهند بود، پول برای احیای ساختار اقتصادی سوریه نخواهند داد. ما به اطلاع آنها رساندیم که علاوه بر کشورهای غربی، اهداکنندگان دیگری هم وجود دارند».

مرکز پذیرش پناهجویان اطلاع داد که بیش از 1 میلیون و 700 هزار سوری قصد دارند از لبنان، ترکیه و آلمان به سوریه برگردند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала