گزارش و تحلیل

قیام رسانه های آمریکایی علیه ترامپ

© AP Photo / Andrew Harnikقیام رسانه های آمریکایی علیه ترامپ
قیام رسانه های آمریکایی علیه ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسپوتنیک – به نوشته زوددویچه تسایتونگ، حملات ترامپ به رسانه های آزاد، روز بروز شدیدتر می شوند.

کریستین زاشکه تفسیرگر این روزنامه آلمانی نوشت: در طی ماه های گذشته در رسانه های آمریکایی زیاد تعمق می کنند که با حملات شدید اللحن ترامپ رییس جمهور آمریکا به مطبوعات آزاد چه باید کرد؟ او در یکی از همایش های پیش از انتخاباتی، نمایندگان رسانه ها را که در برابر او نشستند، بعنوان "مردم وحشتناک و نفرت انگیز" معرفی کرد و ضمن این سخنان به آنها با انگشت اشاره کرد.

بیانیه جدید ترامپ در رابطه با ترکیه - اسپوتنیک ایران
بیانیه جدید ترامپ در رابطه با ترکیه
علاوه بر این، او درباره ناشران "اخبار بد جعلی" صحبت کرد. در میان آنها، به نظر او، چنین نشریات شناخته شده ای مانند نیویورک تایمز و واشنگتن پست، و نیز تعدادی از کانال های تلویزیونی قرار دارند. ترامپ به طور خاص، سی ان ان را دوست ندارد و از مصاحبه با این کانال تلویزیونی امتناع می کند. او چند بار این قلبیل رسانه ها را "دشمنان مردم" نامید.

به ابتکار "بوستون گلوب"، بیش از 100 نشریه در سراسر آمریکا برای به نمایش گذاشتن موضع خود در روز پنج شنبه متحد شده اند. در هر یک از این روزنامه ها یک سرمقاله در مخالفت با حملات ترامپ منتشر شد. هر روزنامه متن خاص خود را داشته، اما با یک راستای عمومی، به این معنا که رییس جمهور بوسیله حملات به رسانه ها، آگاهانه پایه های دموکراسی در کشور را متزلزل می کند. روزنامه های محلی بزرگی همچون Denver Post، Houston Chronicle، Miami Herald از این اقدام حمایت کردند.

برگزاری این اقدام از حمایت انجمن روزنامه نگاران ایالات متحده و همچنین تعدادی از انجمن های روزنامه نگاران منطقه ای برخوردار است. در جزوه مطبوعاتی آنها آمده است: روزنامه ها صرف نظر از جهتگیری سیاسی شان باید به حملات ترامپ به مطبوعات آزاد پاسخ بدهند.

مخالف ترامپ: ساکت نخواهم ماند - اسپوتنیک ایران
مخالف ترامپ: ساکت نخواهم ماند
ترامپ در همایش های پیش از انتخاباتی به رسانه ها زیاد حمله کرده و اغلب از حامیان خود می خواست که نظر خود را بیان کنند. به طور حتمی، آنها واکنش نشان می دادند و از رسانه ها به شدت انتقاد می کردند. اخیرا ترامپ از یک گروه از رانندگان "هارلی دیویدسون" برای بازدید از باشگاه گلف خود در Bedminster، نیوجرسی دعوت کرد. وی در جریان این دیدار به نمایندگان رسانه ها اشاره کرده، پرسید:"چه چیزی در مورد رسانه های ما فکر می کنید؟ موتورسیکلت سواران با عصبانیت بوق زدند. ارعاب — سبک مورد علاقه روش ترامپ است.

هنگامی که ماه گذشته او به جنگ دیدگان در کانزاس مراجعه کرد، او گفت: "فکر کنید: آنچه را که می بینید و آنچه می خوانید، همان چیزی نیست که اتفاق افتده است". این گفته انسان را به فکر کتاب پادآرمان شهری "1984" اثر جورج اورول می اندازد. این تاکتیک ممکن است بین دوستداران او موفقیت آمیز باشد. بر اساس نظرسنجی از سوی CBS، تنها 11 درصد از طرفداران ترامپ بر این باورند که رسانه های عمومی به اصطلاح اطلاعات صحیح را منتشر می کنند. هر ده نفر از پاسخ دهندگان بر این باورند که ترامپ این کار را انجام می دهد.

مارجوری پریچارد، معاون بخش جامعه شناسی "بوستون گلوب" و یکی از سازمان دهندگان این اقدام گفت: "ما دشمنان مردم نیستیم." جیم آکوستا همکار من از سی ان ان چندی پیش می خواست تأیید این گفته را از سارا هاکبی سندرز، نماینده ترامپ دریافت کند. این روزنامه نگار در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی چند بار از او پرسید که آیا قصد دارد رسما اعلام کند که مطبوعات آزاد آمریکا دشمن مردم نیستند. سارا هاکبی سندرز از دادن پاسخ خودداری کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала