شرط آمریکا برای گفتگو با ایران

© REUTERS / Kevin Lamarqueشرط آمریکا برای گفتگو با ایران
شرط آمریکا برای گفتگو با ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برایان هوک می گوید اگر ایران رفتار خود را تغییر دهد، آمریکا آماده گفتگو با ایران است.

به گزارش اسپوتنیک، امروز 16 اوت، برایان هوک نماینده ویژه آمریکا درباره ایران انتخاب شد.  وی در نخستین اظهار نظر خود اعلام نمود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای گفتگو با ایران آماده است اگر ایران آمادگی خود را برای "تغییر رفتار بطور اساسی خود،" آماده کند. امروز گروه اقدام ایران در آمریکا تشکیل شد. 

هوک در یک جلسه گفت: "اگر ایران تغییر اساسی در رفتار خود را نشان دهد، رئیس جمهور آمریکا آماده گفت و گو برای یافتن راه حل است".

به گفته وی، کاهش تحریمها، بازگرداندن روابط دیپلماتیک و تجاری و روابط اقتصادی با آمریکا ممکن است "تنها زمانی که ما شاهد آن باشیم که رژیم ایران در خصوص تغییر رفتار خود جدی است". آقای هوک در اظهارات خود گفت: " این گروه با تمام شرکای آمریکا در تماس خواهد بود و هدف آن تغییر رفتار حکومت ایران است".

در ژوئیه سال 2015 میلادی، پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد (متشکل از بریتانیا، چین، فرانسه، روسیه و ایالات متحده آمریکا) به علاوه آلمان به توافقی تاریخی با ایران برای جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای دست یافتند. در ازای توقف برنامه هسته ای ایران هم قرار شد بسیاری از تحریم های وضع شده علیه این کشور برداشته شود.

انتصاب نماینده ویژه آمریکا در امور ایران - اسپوتنیک ایران
انتصاب نماینده ویژه آمریکا در امور ایران

توافقنامه برجام در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما تصویب شد. چهار شرط لازم برای تائید پایبندی ایران به توافقنامه برجام: تهران به صورت شفاف و قابل تصدیق تمامی بخشهای توافق را اجرا کند. ایران تخلف اساسی ای از برجام نداشته باشد. ایران هیچ عمل آشکار و یا پنهانی در جهات پیشرفت ساخت سلاح هسته ای انجام نداده باشد.

اما هشتم ماه مه ترامپ از برجام خارج شد و اعلام کرد تحریم ها علیه ایران احیا خواهند شد.     

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала