پوتین آماده دیدار با رهبر کره شمالی است

© Sputnik / Alexei Druzhininپوتین آماده دیدار با رهبر کره شمالی است
پوتین آماده دیدار با رهبر کره شمالی است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پوتین ضمن تبریک ساگرد استقلال کره شمالی، آماده دیدار با کیم جونگ اون است.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری دولتی کره شمالی روز چهارشنبه گزارش داد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پیام تبریکی به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، به مناسبت سالگرد استقلال این کشور اعلام کرد آمادگی دیدار با او را در آینده نزدیک به منظور گفتگو درباره مسائل منطقه‌ای و روابط دوجانبه را دارد.

بر اساس متن پیام پوتین که روز چهارشنبه در خبرگزاری دولتی کره شمالی منتشر شد، رئیس جمهور روسیه به رهبر کره شمالی اعلام کرد که او مطمئن است مسکو و پیونگ یانگ روابط دو جانبه سودمندی را گسترش خواهند دهند و پروژه‌های سه جانبه‌ای را (با حضور کره جنوبی) آغاز می کنند.
در متن پیام پوتین آمده است: "این موضوع را تائید می‌کنم که آمادگی دیدار با شما را در آینده نزدیک دارم تا در آن به بحث و گفتگو درباره روابط دوجانبه و موضوعات مهم منطقه‌ای بپردازیم". رئیس جمهور روسیه در این پیام، سالگرد استقلال کره شمالی را به رهبر و مردم این کشور تبریک گفت و ضمن تقدیر از رهبر کره شمالی این موضوع را یادآور شد که "سربازان شوروی سابق و سربازان کره در طول جنگ جهانی دوم در کنار هم مبارزه کرده‌اند. ما مطمئن هستم که از طریق تلاش مشترک ما (روسیه، کره شمالی و جنوبی) می‌توانیم روابط چند جانبه مفیدی را میان خود گسترش دهیم.

پیشتر نیز پوتین اعلام کرده بود روسیه آمادگی در پیش گرفتن اقدامات لازم برای ایجاد قردادهای همکاری اقتصادی با پیونگ یانگ را دارد.

گفتنی است در ماه ژوئن، رییس مجمع عالی کره شمالی، کیم یونگ نام در دیدار با رییس جمهور روسیه نامه ای را از رهبر کره شمالی، کیم جونگ اون، به ولادیمیر پوتین تحویل داد.

کیم یونگ نام گفت: اول از همه، من افتخار میکنم و با عرض احترام به شما، سلام صمیمانه رییس شورای دولتی کره شمالی، کیم جونگ اون را به شما عرض می کنم. در این ارتباط پوتین دوباره کیم جونگ اون را به روسیه دعوت کرد و گفت: از شما می خواهم به رهبر کره شمالی، رفیق کیم جونگ اون، دعوت ما از او برای بازدید از روسیه را اعلام نمایید. علی الخصوص که این دیدار می تواند در چارچوب انجمن اقتصاد شرقی در ولادی وستوک در ماه سپتامبر امسال انجام شود.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала