هشدار درباره دست داشتن پنتاگون در جنایات جنگی

CC0 / / هشدار درباره دست داشتن پنتاگون در جنایات جنگی
هشدار درباره دست داشتن پنتاگون در جنایات جنگی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تد لیو، نماینده کنگره آمریکا در نامه ای خطاب به بازرس کل پنتاگون اعلام کرد وزارت دفاع این کشور باید تحقیقات درباره دست داشتن ایالات متحده در حملات در یمن را آغاز کند که باعث بروز تلفات زیادی در بین افراد غیرنظامی از جمله کودکان شده است.

به گزارش اسپوتنیک، در این نامه گفته می شود دست داشتن پنتاگون در حملات یمن مغایر اساسنامه این نهاد نظامی خواهد بود.
نماینده کنگره آمریکا خاطرنشان کرد به خاطر اینکه واشنگتن نظامیان خود را در معرض خطر اخلاقی و حقوقی مشارکت در جنایات جنگی قرار می دهد، نگران است.
ند لیو همچنین بازرس کل پنتاگون را به مطالعه پرونده مقامات در رابطه با تحویل اسلحه آمریکایی به عربستان سعودی قرار داد و گفت امکان استفاده از آن در حملات به افراد غیر نظامی در یمن وجود داشته است.
پیشتر سخنگوی صلیب سرخ بین المللی در یمن اعلام کرده بود دهها نفر که بیشترشان کودک بوده اند ، در جریان حمله به اتوبوس در نزدیکی بازار ذهیان در شهر صعده در شمال غربی یمن کشته و زخمی شده اند اما ائتلاف عربی توضیح داد که این حملات علیه سکوهای پرتاب موشک حوثی ها بوده است.
شایان ذکر است که درگیری در یمن و رویارویی نیروهای دولتی و شورشیان شیعه حوثی-جنبش انصارالله از ماه اوت سال 2014 آغاز شد و در ماه مارس سال 2015 ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی حمله به این کشور را آغاز کرد. کشورهای متحد عربستان سعودی در جنگ یمن شامل بحرین، قطر، کویت، امارات متحده عربی، مصر، اردن، مراکش، پاکستان و سودان می باشند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала