واکنش کاربران ایرانی به امضای کنوانسیون دریای خزر

© Sputnik / Aleksey Nikolskiy /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش کاربران ایرانی به امضای کنوانسیون دریای خزر
واکنش کاربران ایرانی به امضای کنوانسیون دریای خزر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کاربران شبکه های اجتماعی در ایران، امضای کنوانسیون دریای خزر توسط 5 کشور حاشیه این دریا را به چالش کشاندند.

به گزارش اسپوتنیک در میان نظرات کاربران ایرانی بسیاری به انتقاد از دولت در خصوص امضای کنوسیون حقوقی دریای خزر پرداخته اند، اما برخی نیز می گویند که ما به دلیل نداشتن اشراف کامل بر مذاکرات 20 ساله بر سر این موضوع نمی توانیم اظهار نظر کنیم. بهروز عزیزی در این خصوص می نویسد؛ در حالیکه ما اجهاف به موضوعی نداریم نباید در خصوص آن نظر بدهیم: "یکی از مضرات شبکه های اجتماعی خود_کارشناس_پنداری است، طرف تا حالا نه یک کتاب درباره

دریای خزر خونده نه اصلا میدونه آب های بین المللی چیه، نقاشی آمدنیوز رو جای نقشه بهش قالب کردن و دیگه نظرکسی رو هم نمی پذیره، جالبه کسانی که متخصص این مباحث هستند را هم متهم به خیانت می کنند".


هیچکس، هیچ حکومت و هیچ دولتی حق ندارد ذره‌ای از سهم ایران در #دریای_خزر را به بیگانگان واگذار کند و اگر این کار را بکند، وطن فروش و خائن است.

کاربر دیگری می گوید: خلیج فارس و بندر چابهار رو که کنترات دادن دست چینیا، نفت و گازم که دیروز حراج۹۰٪ زدن، امروزم که دریای خزر رو…." مغول بکشت و سکندر بسوخت و عرب غارت کرد."

گفتنی است در تاریخ 12 اوت، رهبران پنج کشور دریای خزر (روسیه، ایران، آذربایجان، ترکمنستان، قزاقستان) کنوانسیون وضعیت حقوقی دریای خزر را امضا کردند. حمل و نقل، ماهیگیری و تحقیقات علمی در این دریا باید مطابق قوانین مورد توافق طرفین باشد. این کنوانسیون، عدم حضور نیروهای نظامی خارجی را در این دریا تصویب می کند. براساس این کنوانسیون، پنج کشور ساحلی دریای خزر مسئول حفظ امنیت دریایی و مدیریت منابع آن هستند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала