ورود ناوشکن آمریکایی به دریای سیاه

© Flickr / Gonzalo Alonsoورود ناوشکن آمریکایی به دریای سیاه
ورود ناوشکن آمریکایی به دریای سیاه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ناوشکن آمریکایی USS Carney برای انجام عملیات امنیتی و همکاری با گسترش همکاری با متحدان خود در منطقه وارد دریای سیاه شد.

به گزارش اسپوتنیک؛ ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا در صفحه رسمی خود نوشت: ناوشکن آمریکایی USS Carney برای انجام عملیات امنیتی و همکاری با گسترش همکاری با متحدان خود در منطقه وارد دریای سیاه شد.

ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که ناوشکن "کارنی" که مجهز به سامانه دفاع ضدموشکی «Aegis» می‌باشد، روز یکشنبه وارد آبهای دریای سیاه شد. بر اساس این اطلاعات، این ناوشکن برای انجام عملیات تامین امنیت دریایی و بهبود امکانات برای مشارکت با متحدان آمریکا در منطقه به دریای سیاه عزیمت کرده است.
"تایسون یونگ"فرمانده این ناوشکن آمریکایی گفت:ورود این ناوشکن به دریای سیاه، نشان دهنده تعهد ما در مورد امنیت و ثبات منطقه است. هنگامی که این ناوشکن در این منطقه حضور دارد کمک می کند که مشارکت و همکاری، تبادل اطلاعات و کسب تجربه با سایر کشورهای متحد با ما بهتر صورت گیرد.
ناوشکن های USS Carney و USS Rossa در اوایل ماه مارس 2018 دریای سیاه را ترک کرده بودند. ناوشکن Carney در 18 ژانویه و Rossa یکروز دیرتر وارد آبهای دریای سیاه شده بودند.
در آن زمان مقامات نظامی روسیه این حضور را اقدام دوستانه‌ای در برخورد با روسیه تلقی نکرده بودند.
بر اساس کنوانسیون 1396 مونتری، کشتی‌های جنگی کشورهای غیرساحلی دریای سیاه نمی‌توانند بیشتر از 21 روز در این منطقه حضور داشته باشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала