صندوق رفاه ملی عربستان خریدار سهام تسلا

© AP Photo / Jae C. Hongصندوق رفاه ملی عربستان خریدار سهام تسلا
صندوق رفاه ملی عربستان خریدار سهام تسلا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایلان ماسک موسس و مدیر تولید خودروهای الکتریکی و پنل های خورشیدی Tesla Inc جزئیات مربوط به طرح خود در ارتباط با خرید سهام شرکت را افشا کرد.

به گزارش اسپوتنیک ، ماسک در وبلاگ خود نوشت؛ صندوق رفاه ملی عربستان سعودی Public Investment Fund (PIF) چندین بار طی دو سال اخیر با پیشنهاد خرید شرکت به او مراجعه کرده اند. پس از آنکه بنیاد تقریبا 5 درصد سهام تسلا را خرید؛ آنها یک ملاقات با مدیر کل صندوق داشتند و قول داد که حمایت مالی را برای چنین مانوری ارائه دهد. ماسک گفت: " بدیهی ست که این بنیاد بیشتر از آنچه لازم است برای اجرای معامله ی مشابه پول دارد."
ضمنا وی خاطر نشان کرد که حفظ تقریبا دو سوم سهام داران جاری تسلا را پس از تقسیم شرکت حفظ کند و سهام آنها را نگه دارد. بدین ترتیب بهای از پیش مشخص شده 420 دلار به ازای سهام تنها از طرف سرمایه گذارانی پرداخت می شود که بخواهند اوراق خود را بفروشند و این مبلغ 70 میلیارد دلار از میزان حمایت مالی لازم است. بدین ترتیب این معامله را نمی توان خرید شرکت با کمک وجوه قرضه نامید. موسس تسلا مذاکرات خود را بنیاد رفاه ملی عربستان و سایر سرمایه گذاران عمده شرکت ادامه میدهد. تا شرایط فروش شرکت در آینده مشخص گردد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала