گزارش و تحلیل

نمایش قدرت و آمادگی نظامیان در رقابت هایی دشوار+تصاویر

© Photo / Saeed Amiriنمایش قدرت و آمادگی نظامیان در رقابت هایی دشوار+تصاویر
نمایش قدرت و آمادگی نظامیان در رقابت هایی دشوار+تصاویر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسابقات بین المللی «ارتش ها ۲۰۱۸» ( مسابقات نظامی ۲۰۱۸) ، از مهمترین و بزرگترین رویدادهای نظامی در کل جهان است.

این رقابت ها به ابتکار وزارت دفاع روسیه از سال ۲۰۱۵ کار خود را آغاز کرد.
مسابقات نظامی ۲۰۱۸ هر ساله در مکان های مختلفی از جمله روسیه و برخی کشورهای دیگر شرکت کننده در این رقابت ها برگزار می گردد. امسال مسابقات در روسیه ، آذربایجان، قزاقستان، بلاروس ، ارمنستان، چین و ایران برپا شد.
تیم های شرکت کننده در این رقابت ها مهارت و آمادگی شان را به معرض نمایش گذاشتند. تیم ایران نیز در ۱۰ رشته از این رقابت ها حضور یافت. در میان تیم ها ۴ رشته مربوط به ارتش جمهوری اسلامی ، ۴ رشته از بین اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ۲ رشته توسط نیروی انتظامی شرکت داشتند. تیم های ارتش در رشته های بیاتلون تانک، تیم هوابرد، تیم کوهستان و تیم محیط امن بود. تیم های سپاه شامل بیاتلون نفربر، اربابان سلاح ، اربابان آتش و تین تک تیرانداز حاضر بودند. تیم های نیروی انتظامی ایران در رشته های « دوست خوب» در ارمنستان و نظم اجتماعی در روسیه شرکت داشتند.
با پایان یافتن این رقابت ها و مشخص شدن نتایج مسابقات می توان یک ارزیابی کلی از آمادگی ارتش ها و نظامیان کشورهای شرکت کننده در این رقابت ها ارائه داد.

امیر سرتیپ دوم وجیه الله جمشیدی، سرپرست تیم های نظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در روسیه - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ویدئو اختصاصی اسپوتنیک از تمرینات تیم زرهی ایران در پایگاه نظامی روسیه

تیم ایران در سومین سال شرکت در این مسابقات توانست در مجموع با کسب یک مدال طلا، یک نقره و ۴ مدال برنز در بین ۱۵۳ تیم و ۳۲ کشور پس از کشورهای روسیه، چین، قزاقستان و بلاروس به مقام پنجم دست یابد.
تیم غواصی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در این رقابت ها که در شهر نوشهر استان مازندران در ایران برگزار شد توانست مقام نخست را کسب کند. تیم های روسیه و ونزوئلا به طور مشترک مقام دوم را بدست آورند و تیم سوریه به رتبه سوم دست یافت.
در رقابت های بیاتلون تانک ها که روز شنبه به کار خود پایان داد، تیم روسیه مقام اول را از آن خود کرد. تیم قزاقستان موفق شد به مقام دوم برسد.

© Photo / Saeed Amiriنمایش قدرت و آمادگی نظامیان در رقابت هایی دشوار
نمایش قدرت و آمادگی نظامیان در رقابت هایی دشوار - اسپوتنیک ایران
نمایش قدرت و آمادگی نظامیان در رقابت هایی دشوار


خبرنگار اسپوتنیک در گفتگویی با امیر سرتیپ دوم وجیه الله جمشیدی، سرپرست تیم های نظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در رقابت های روسیه در خصوص نتایج این رقابت ها و آمادگی تیم های حاضر و همچنین سطح برگزاری مسابقات گفتگو کرد:

در خصوص نتایج مسابقات و ارزیابی از تیم های شرکت کننده چه نظری دارید؟
مسابقات ۲۰۱۸ مربوط به ۳۲ کشور بود که ایران ۱۶ تیم در این رقابت ها داشت.
ایران در مجموع رتبه پنجم را کسب کرد. رقابت های امسال نسبت به سال های قبل دشوار تر بود ، چرا که کشورها با آمادگی کامل در این مسابقات شرکت کردند و در واقع ارزیابی تیم ها بسیار به هم نزدیک و تنگاتنگ بود.

© Photo / Saeed Amiriنمایش قدرت و آمادگی نظامیان در رقابت هایی دشوار
نمایش قدرت و آمادگی نظامیان در رقابت هایی دشوار - اسپوتنیک ایران
نمایش قدرت و آمادگی نظامیان در رقابت هایی دشوار

چه تیم هایی در این رقابت ها قوی تر ظاهر شدند؟
در رشته های مختلف تیم های کشورهایی که آمادگی و تمرینات بیشتری داشتند، موفق شدند مقام کسب کنند و البته رقابت با تیم های آماده تر ، دشوارتر بود. در بخش هوابرد دریایی کشور روسیه بسیار قوی بود و ایران توانست مقام سوم را در این رقابت ها کسب کند. مسابقاتی که در نوشهر برگزار شد در رشته غواصی در عمق به ترتیب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تلاش و پشتکار توانست مقام اول را کسب نماید.

سطح برگزاری این دوره از مسابقات نظامی ارتش ها را چگونه دیدید؟
در کل تیم هایی که تجربه شرکت در مسابقات سال های گذشته را داشتند به ویژه کشور ایران و برخی کشورهای دیگر با آمادگی صد درصد شرکت کرده و در واقع کیفیت برگزاری این مسابقات نیز بسیار بالا بود. همه تیم ها با قدرت و جدیت در این مسابقات ظاهر شدند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала