فراخوان به مقابله با جنگ اقتصادی

© AFP 2023 / Iranian Supreme Leader's Websiteآیت الله خامنه ای
آیت الله خامنه ای - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیت الله خامنه ای به مقابله سریع و عادلانه حقوقی با جنگ اقتصادی فراخواند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، آیت الله علی خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی ایران به مقابله سریع و عادلانه حقوقی با جنگ اقتصادی فراخواند.

رهبر انقلاب اسلامی ایران در پاسخ به نامه صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در مورد کسب اجازه برای انجام اقدامات ویژه در برخورد قاطع و سریع در چارچوب قانون مجازات اخلال گران در نظام اقتصادی کشور و قانون مجازات اسلامی، ضمن موافقت با این پیشنهاد تاکید کردند: مجازات مفسدان اقتصادی سریع و عادلانه انجام گیرد و در مورد اتقان احکام دادگاهها دقت لازم توصیه شود.

رئیس قوه قضائیه در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به جنگ اقتصادی دشمنان علیه ملت ایران و انجام برخی جرائم از سوی عده‌ای از اخلال گران و مفسدان اقتصادی در این شرایط همسو با اهداف دشمنان، درخواست کرد اجازه اقدامات ویژه در برخورد قاطع و سریع در چارچوب قانون مجازات اخلال گران در نظام اقتصادی کشور و قانون مجازات اسلامی داده شود.

تحریم های بزرگ مقیاس آمریکاعلیه ایران 7 ماه اوت وارد فاز اجرایی شد که قبلا با امضای برجام لغو شده بودند.

در ژوئیه سال 2015 میلادی، پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد (متشکل از بریتانیا، چین، فرانسه، روسیه و ایالات متحده آمریکا) به علاوه آلمان به توافقی تاریخی با ایران برای جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای دست یافتند. در ازای توقف برنامه هسته ای ایران هم قرار شد بسیاری از تحریم های وضع شده علیه این کشور برداشته شود.

توافقنامه برجام در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما تصویب شد. چهار شرط لازم برای تائید پایبندی ایران به توافقنامه برجام: تهران به صورت شفاف و قابل تصدیق تمامی بخشهای توافق را اجرا کند. ایران تخلف اساسی ای از برجام نداشته باشد. ایران هیچ عمل آشکار و یا پنهانی در جهات پیشرفت ساخت سلاح هسته ای انجام نداده باشد.

اما هشتم ماه مه ترامپ از برجام خارج شد و اعلام کرد تحریم ها علیه ایران احیا خواهند شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала