آمادگی آنکارا برای پاسخ به اقدام رئیس جمهور آمریکا

© AFP 2023 / Yasin Akgulآمادگی آنکارا برای پاسخ به اقدام رئیس جمهور آمریکا
آمادگی آنکارا برای پاسخ به اقدام رئیس جمهور آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد؛ آنکارا آماده است تا پاسخی تلافی جویانه به تصمیم دونالد ترامپ و دولت آمریکا برای افزایش تعرفه واردات آلومینیوم و فولاد ترکیه بدهد.

ترامپ تعرفه وارداتی آلومینیوم و فولاد از ترکیه را افزایش داد - اسپوتنیک ایران
ترامپ تعرفه وارداتی آلومینیوم و فولاد از ترکیه را افزایش داد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آناتولی؛ وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد که آنکارا به تمامی اقدامات آمریکا پاسخ خواهد داد و فشار و تحریم هیچ نتیجه ای به همراه نخواهد داشت.
ابراهیم کالین سخنگوی رئیس جمهوری ترکیه نیز در توئیتی نوشت: هیچ گونه تهدید، تحریم واقدامی نمی تواند اخلالی در اراده ترکیه وارد کند.
وی افزود: کسانی که پس از کودتای 15 ژوئیه می گفتند همه چیز تمام شد، اشتباه کردند. این بار نیز اشتباه کردند.
از سوی دیگر، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در گفت: با وجود افزایش نرخ دلار، رشد اقتصادی ترکیه ادامه خواهد یافت و ما سال 2018 میلادی را با رکورد رشد اقتصادی به پایان خواهیم برد.
وی افزود: کسی نمی تواند بین ما و اهداف ما قرار گیرد و ما هرگز اجازه آن را نمی دهیم.
این سخنان را اردوغان در حالی بیان کرد که از ابتدای سال 2018 تا کنون لیر بیش از 38 درصد ارزش خود را را در برابر دلار آمریکا از دست داده و روز جمعه پس از اعلام دونالد ترامپ نسبت به افزایش تعرفه واردات آل.مینیوم و فولاد ترکیه، میزان آن به 13.5 درصد کاهش یافت.

شایان ذکر است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در توئیتر خود اعلام کرد که تعرفه وارداتی فولاد و آلومینیوم از ترکیه را دو برابر کرده و تعرفه آلومنیوم را به 20 درصد و فولاد را به 50 درصد افزایش می دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала