آمریکا کشوری نامطمئن و غیرقابل اعتماد

© AP Photo / Ebrahim Norooziآمریکا کشوری نامطمئن و غیرقابل اعتماد
آمریکا کشوری نامطمئن و غیرقابل اعتماد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عملکرد دولت آمریکا در این سال‌ها به گونه‌ای بوده که امروز آمریکا به عنوان کشوری که به هیچ‌یک از تعهدات خود پایبند نیست،شناخته می شود.

به گزارش اسپوتنیک  به نقل از ایسنا،حسن روحانی،رئیس جمهور ایران،روز چهارشنبه در دیدار ری یونگ هو، وزیر امور خارجه کره شمالی با اشاره به روابط دوستانه و صمیمانه تهران – پیونگ یانگ در طول دهه‌های گذشته، گفت: ایران و کره شمالی در بسیاری از مقاطع حساس بین‌المللی و مجامع جهانی دیدگاه‌های مشترکی داشته و همواره از یکدیگر حمایت کرده‌اند.

روحانی با اشاره به خروج یک جانبه آمریکا از برجام به عنوان توافقی بین‌المللی، گفت: عملکرد دولت آمریکا در این سال‌ها به گونه‌ای بوده که امروز آمریکا به عنوان کشوری نامطمئن و غیرقابل اعتماد در جهان شناخته می شود که به هیچ‌یک از تعهدات خود پایبند نیست.

وزیر امور خارجه کره شمالی نیز با اشاره به روابط دوستانه و صمیمی تهران — پیونگ یانگ و مواضع و دیدگاه‌های مشترک دو کشور درباره مسایل گوناگون منطقه‌ای و بین‌المللی، گفت: سیاست راهبردی کره شمالی توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران و مقابله با یکجانبه‌گرایی است.

یونگ هو ضمن ارائه گزارشی از مذاکرات کره شمالی با آمریکا در سنگاپور و تحولات شبه جزیره کره به رئیس جمهور ایران، خروج آمریکا از برجام و تلاش برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران را اقدامی نادرست و برخلاف موازین بین المللی دانست.


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала