گزارش و تحلیل

چرا ایرانی ها، گوشت روسی را دوست دارند؟

© Depositphotos.com / Tanictچرا ایرانی ها، گوشت روسی را دوست دارند؟
چرا ایرانی ها، گوشت روسی را دوست دارند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گوشت حلال با کیفیت و طبیعی از حیوانات پرورش یافته در مراتع آستاراخان، علت علاقه ایرانی ها به گوشت های وارداتی از روسیه است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان فرماندار آستاراخان آقای الکساندر ژیلکین ، کشاورزان آستراخان در نیمه اول سال جاری 153 تن گوشت به ایران صادر نموده اند، این میزان تقریبا 4 برابر بیشتر از گوشت صادراتی از این منطقه به ایران در سال گذشته است.

با توجه به سخنان فرماندار الکساندر ژیلکین، در نیمه اول سال 2018، کشاورزان محلی چهار برابر گوشت بیشتر از سال 2017 به ایران صادر نموده ند.

فرماندار آستاراخان در گفتگو با اسپوتنیک از دلایل علاقه رو به رشد شرکت های ایرانی به واردات گوشت آستاراخان، ویژگی های گوسفندان و احشام آستاراخان، عملیات صادرات و واردات، پروژه های مشترک در زمینه صنعت پردازش گوشت، چشم انداز تجارت کسب و کار روسیه و ایران بعد از افزایش فشار تحریم ها سخن می گوید.

صادرات گوشت گوسفند به ایران از داغستان روسیه - اسپوتنیک ایران
صادرات گوشت گوسفندی به ایران از داغستان روسیه

به گفته فرماندار الکساندر ژیلکین، خریدار (ایران) عمدتا بر کیفیت کالا تمرکز دارد. شرایط زیستگاه منحصر به فرد، رژیم غذایی ویژه حیوانات منطقه، طعم منحصر به فرد گوشت های منطقه، باعث افزایش تقاضای وارد کنندگان ایرانی به واردات گوشت گوسفند از منطقه آستاراخان می باشد: "شرایط زندگی عشایری و آب و هوای خوب، باعث با کیفیت بودن گوشت گوسفند و گاو، چربی مناسب این احشام و طعم منحصر به فرد آنها است. گوشت گوسفند آستاراخان با کیفیت بالا، پرورش یافته با محیط زیست و طبیعی است".

با این حال، نه تنها کیفیت گوشت برای خریداران ایرانی مهم است، بلکه نزدیکی اراضی منطقه آستاراخان علت دیگر این صادرات می باشد: "نزدیکی منطقه آستاراخان اجازه می دهد تا در عرض سه روز پس از کشتار، این محصولات به جمهوری اسلامی ایران برسد، این مورد در قرارداد با شرکای ایرانی ذکر شده است. تحویل ها از طریق کشور آذربایجان انجام می شود".

صادرات گوشت گوسفند به ایران از داغستان روسیه - اسپوتنیک ایران
صادرات گوشت گوسفندی به ایران از داغستان روسیه

در خصوص نحوه معاملات تجاری، با توجه به سخنان فرماندار، در حال حاضر مشکلی در پرداخت های بین آستاراخان و ایران وجود ندارد. به علت تحریم ها علیه ایران، شرکای روسی و ایرانی الگوهای مختلف تجارت را تجربه کرده اند، در مبادلات تهاتری خاص ارزهای کشورهای ثالث برای این اجرای این طرح استفاده شده است. روبل روسیه و ریال ایران — در حال حاضر، در محاسبات ارزهای ملی معادلات دو کشور قابل اجرا می باشد.

به نقل از فرماندار آستاراخان، چشم انداز همکاریهای ایران و روسیه پس از افزایش تحریم ها علیه ایران امید بخش است. صادر کنندگان از روسیه، به ویژه، از آستاراخان جای خالی را در بازار ایران پر نموده اند: "تولید کنندگان روسی قادر به رقابت با دیگر رقبای بازار ایران در انواع مختلف کالاها خواهند بود. ما شاهد رشد کلی حجم معاملات تجاری ایران و روسیه، به طور سنتی از طریق حمل و نقل آبی آستاراخان هستیم".

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала