جزئیات بیشتر از حمله به رئیس جمهور ونزوئلا

© REUTERS / Miraflores Palaceجزئیات بیشتر از حمله به رئیس جمهور ونزوئلا
جزئیات بیشتر از حمله به رئیس جمهور ونزوئلا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک گروه ناشناخته به نام سربازان فلانل مسئولیت حمله به رئیس جمهوری ونزوئلا را پذیرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، جورج رودریگز، وزیر ارتباطات و اطلاعات ونزوئلا گفت که برای ترور نیکلاس مادورو،رییس جمهور ونزوئلا شش ماه در حال آماده سازی بوده اند.

رودریگز همچنین ادامه داد: واکنش سریع سرویس امنیتی رئیس جمهور مادورو نه تنها اجازه خروج سریع وی از صحنه را داد که حتی منجر به دستگیری بعضی از عوامل این ترور در صحنه جرم نیز شد.این افراد اکنون در حال اعتراف به تمامی جزئیات این عملیات که حداقل شش ماه برای آن آماده  شده اند،هستند.

پیش از این رودریگز اعلام کرده بود که روز شنبه چندین جسم پرنده حامل مواد منفجره به سمت تریبون خیابان بولیوار که رئیس جمهور مادورو در هنگام رژه در آن حضور داشت فرستاده شده بودند. به گفته وی هر سه هواپیمای بدون سرنشین منفجر شده و در نتیجه انفجار هفت نگهبان زخمی شدند اما برای رئیس جمهور اتفاقی نیافتاده است. مادورو نیز حزب راست مخالف و همچنین رئیس جمهور کشور همسایه کلمبیا را در این حمله محکوم کرد

گفتنی است،وزارت امور خارجه کلمبیا طی بیانیه ای دخالت بوگوتا در این حادثه را انکار کرده است. به نقل از فاکس نیوز، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز دخالت ایالات متحده در ترور رئیس جمهور مادورو را رد کرد.

در این میان گروه ناشناخته‌ای به نام سربازان فلانل و یا سربازان تی‌شرت‌پوش، که مجموعه‌ای از نظامیان و غیرنظامیان ناسیونالیست هستند، مسئولیت حمله پهپادی روز شنبه به مادورو را پذیرفته است. این گروه در توئیتی که منتشر کرده نوشته است: اقدام ما نشان داد که آن‌ها آسیب‌پذیر هستند و اگر امروز موفق نشدیم، موفقیت ما به زودی از راه می‌رسد.

گروه سربازان فلانل هدف خود را ایجاد صلح دوباره، دموکراسی و انتخابات آزاد اعلام کرده است. این گروه با انتشار پیامی در اینترنت گفته است، حمایت از دولتی که قانون اساسی را فراموش کرده است و از امکانات برای سودجویی خود بهره می‌برد خلاف حیثیت نظامی است.


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала