آسه آن اجازه وقوع جنگ سرد در آسیا را نخواهد داد

© Sputnik / Denis Bolotskyآسه آن اجازه وقوع جنگ سرد در آسیا را نخواهد داد
آسه آن اجازه وقوع جنگ سرد در آسیا را نخواهد داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گفته وزیر امور خارجه سنگاپور،آسه آن اجازه نخواهد داد که یک جنگ سرد جدید در آسیا به وجود آید.

به گزارش اسپوتنیک، ویویان بالاکریشنان، وزیر امور خارجه سنگاپور در نشست خبری هفته آسه آن گفت: انجمن ملل آسیای جنوب شرقی (آسه آن) اجازه یک جنگ سرد جدید بین ابرقدرت های منطقه آسیا و اقیانوس آرام را نمی دهد.

بالاکریشنان در پاسخ به سوال روزنامه نگاران درباره ایجاد توانمندی های نظامی ابرقدرت ها، در درجه اول ایالات متحده و چین در منطقه آسیا و اقیانوس آرام، گفت: آسه آن هر گونه تلاشی را برای جلوگیری از جنگ سرد جدید در منطقه انجام خواهد داد.

وی همچنین ادامه داد:این سوال بدین معنی است که آیا به جنگ سرد قبلی باز خواهیم گشت؟ و اینطور نخواهد شد که ما همه تبدیل به دولت هایی در برابر ابر قدرت ها در مسائل استراتژیکی،دیپلماتیکی و دفاعی بشویم؟

پاسخ ما این است که ما کوچکترین قصدی نداریم که اجازه دهیم این اتفاق بیفتد.ما آسه آن را داریم و ما متحد خواهیم بود، ما ارزشمان را حفظ خواهیم کرد و ما نقش مرکزی خود را در منطقه حفظ خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه سنگاپور همچنین یادآور شد که هر سه ابرقدرتی که نقش مهمی را در منطقه آسیا و اقیانوس آرام دارند یعنی ایالات متحده، چین و روسیه، با آسه آن همکاری داشته و با کشورهای منطقه روابط تجاری و اقتصادی نزدیک دارند.

گفتنی است، اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا که بیشتر با نام اختصاری آسه‌آن شناخته می‌شود، یک سازمان بین‌المللی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در آسیای جنوب شرقی است. این سازمان در ۸ اوت ۱۹۶۷ توسط تایلند، اندونزی، مالزی، سنگاپور و فیلیپین تأسیس شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала