چربی قهوه ای وزن را کاهش می دهد+عکس

© Fotolia / Andrey Popovچربی قهوه ای وزن را کاهش می دهد
چربی قهوه ای وزن را کاهش می دهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
درمان چاقی با تبدیل چربی سفید به قهوه ای ممکن است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه خبری engineering.columbia، مهندسان زیستی دانشگاه کلمبیا موفق به توسعه یک روش نوآورانه شده اند که قادر به افزایش چربی قهوه ای است. این رویکرد در کاهش وزن و درمان چاقی موثر است.

چربی قهوه ‌ای به راحتی می ‌سوزد و تبدیل به انرژی می‌ شود. تبدیل چربی سفید به چربی قهوه ای یک راهکار مناسب برای درمان چاقی و اضافه وزن و بیماری های مرتبط با سوخت و ساز از جمله دیابت است.

ولی تبدیل بی خطر چربی سفید به قهوه ای همواره با چالش مواجه بوده است. محققان دانشگاه کلمبیا برای حل این مشکل به یک روش ساده دست یافتند. در این روش چربی سفید بیمار خارج از بدن به چربی قهوه ای تبدیل می شود،‌ سپس به بدن پیوند می شود.

این روش که fat-graf نام دارد، معمولا توسط جراحان پلاستیک و زیبایی در روشی مانند چربی کشی یا لیپوساکشن مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش چربی از بدن خارج می شود و برای زیبایی یا جراحی ترمیمی به ناحیه ای دیگر تزریق می شود.

در این روش تبدیل چربی سفید به قهوه ای با کشت بافت در محیطی حاوی فاکتور رشد صورت می گیرد. این فرآیند browning نام دارد. این روش نیازمند مطالعه بیشتر است، ولی دستیابی به روشی ساده در کمترین زمان ممکن و با حفظ ساختار سه بعدی عروق بسیار مبتکرانه و سودمند است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала