تحریم دو وزیر ترکیه از سوی آمریکا

© Fotolia / rabbit75_fotتحریم دو وزیر ترکیه از سوی آمریکا
تحریم دو وزیر ترکیه از سوی آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت آمریکا امروز وزیر کشور و وزیر دادگستری ترکیه را تحریم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سارا هاکابی سندرز سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه در نشست خبری خود و به دنبال تهدید دونالد ترامپ که در صورت آزاد نشدن کشیش برانسون آمریکایی که اکنون در حصر خانگی در ترکیه قرار دارد، ترکیه تحت تحریم قرار می گیرد، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: ترکیه برای آزادی کشیش اندرو برانسون که برای انجام اقدام نادرست وی هیچ شواهدی وجود ندارد، کاری انجام نداده است.

سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه معتقدیم برانسون قربانی بی عدالتی و بی انصافی دولت ترکیه شده است، ادامه داد: بنا به دستور رئیس جمهوری، وزارت خزانه داری آمریکا دو وزیر دادگستری و کشور ترکیه را که نقش کلیدی در دستگیری و بازداشت این کشیش داشته اند، تحت تحریم قرار می دهد.

سندرز تاکید کرد: هر گونه اموال و یا منافع مربوط به این دو نفر در حوزه صلاحیت آمریکا مسدود شده است و آمریکا به طور کلی انجام هرگونه معامله با این دو نفر را ممنوع اعلام می کند.

پیش از این دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به حکم دادگاه ترکیه درباره ادامه بازداشت این کشیش آمریکایی واکنش نشان داد و تهدید کرد اگر برانسون به سرعت آزاد نشود، ترکیه را تحت تحریم قرار می دهیم.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала