گزارش و تحلیل

چرا نتانیاهو دست به دامن پوتین شده است؟

© Sputnik / Sergey Guneevچرا نتیانیاهو دست به دامن پوتین شده است؟
چرا نتیانیاهو دست به دامن پوتین شده است؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جمهوری اسلامی ایران در طول تاریخ هیچگاه در مقابل تهدید کوتاه نیامده است این‌ رژیم صهیونیستی است که ماهیتی نامشروع داشته و هرگونه اظهارات مقاماتشان وجاهت ندارد.

سامان نیازی، معاون امور بین الملل مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران


یک منبع در دولت اسرائیل گفت که نخست بنیامین نتانیاهو، وزیر اسرائیل در دیدار با رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین بیان داشت که کشورش قصد ندارد رئیس جمهور بشار اسد را در سوریه تهدید کند. این منبع خاطر نشان کرد که نخست وزیر اسرائیل بیان داشت: « ما هیچ گونه اقدامی علیه رژیم اسد انجام نخواهیم داد اما از مسکو می خواهیم که در پاسخ برای خروج نیروهای ایرانی از سوریه همکاری نماید».

اینکه نتانیاهو دست به دامان روسیه شده و می گوید با اسد مشکلی نداریم و در صورت توافق و خروج ایران به سوریه حمله نمی کنیم، سه نتیجه برداشت می شود:
۱-اقتدار و صلابت جمهوری اسلامی ایران در منطقه
۲-ترس رژیم صهیونیستی از ایران
۳-موفقیت های جبهه مقاومت طی چند سال اخیر

دولت و ملت سوریه قدر دان این دستاورد باشند.

ولایتی: ایران به خاطر تهدیدات آمریکا از سوریه خارج نمی شود - اسپوتنیک ایران
ولایتی: ایران به خاطر تهدیدات آمریکا از سوریه خارج نمی شود

قطعا حضور مستشاری جمهوری اسلامی ایران در سوریه به درخواست دولت مشروع و قانونی سوریه برای نابودی تروریسم بوده است.
جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به دنبال ایجاد تنش در منطقه نبوده و نخواهد بود.اما هرگونه تحرکات مشکوک بیگانگان را که مخل نظم و امنیت و همراه با تجاوز گری باشد را بر‌نخواهد تابید و واکنش به موقع خواهد داشت.همانگونه که تاکنون داشته است.
همگان می دانند اگر جمهوری اسلامی ایران به درخواست دولت سوریه پاسخ نمیداد و در سوریه نبود، در همان روزهای آغازین نبرد تروریسم علیه دولت و ملت ، کار سوریه تمام بود.

اینکه امروز نتانیاهو خواستار خروج ایران از سوریه است نشان می دهد در اجرای سیاستهای فتنه انگیز در منطقه دچار ضربه مهلک شده اند و هماهنگی جبهه مقاومت آهنگ ضد صلح و امنیت پایدار آنها را ناکوک کرده است.
لذا دست به دامان روسیه متحد استراتژیک ایران در منطقه شده اند شاید با گسست بین محور مقاومت فضای تنفسی برای خود فراهم نمایند؛
رژیم کودک کش صهیونیستی سالیان سال است با زورگویی و تهاجم به صورت غیر قانونی اراضی فلسطین را اشغال کرده اند. چگونه است که نمی توانند تنها حضور مستشاری جمهوری اسلامی ایران و آن هم به درخواست دولت قانونی سوریه را بپذیرند؟!

نقشه جدید اسرائیل برای سوریه - اسپوتنیک ایران
نقشه جدید اسرائیل برای سوریه

سوریه به عنوان یک کشور مستقل و دارای دولت مشروع و قانونی حسب قوانین بین الملل دارای حق و اختیار انعقاد قرار داد با هر کشوری می باشد و قرارداد و توافق کشور و دولت قانونی ومشروع سوریه با جمهوری اسلامی ایران درخصوص حضور مستشاری در سوریه امری درچارچوب قواعد وقوانین بین المللی است ، هرگونه اظهار نظری در مورد آن درواقع هم اصل عدم مداخله در امور کشورها را خدشه دار کرده است و هم نقض حاکمیت ملی سوریه و جمهوری اسلامی ایران است، وحسب اصول حقوقی متعارف تنها ایران وسوریه صلاحیت تصمیم ادامه حضور مستشاری و قطع همکاری دارند ، و هیچ مقام و شخصیت قانونی و مشروع هم نمیتواند دراین خصوص تعیین تکلیف نماید تا چه رسد به ناقض بزرگ حقوق بشر و مخل صلح وامنیت پایدار در منطقه یعنی رژیم صهیونیستی که مشروعیتی ندارد.


ممکن است عقاید نویسندگان مقالات با سیاست های اسپوتنیک مطابقت نداشته باشد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала