ضربه جدید تجاری آمریکا به چین

© AP Photo / Andy Wongضربه جدید تجاری آمریکا به چین
ضربه جدید تجاری آمریکا به چین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
واشنگتن تعرفه های جدیدی بر کالاهای چین به ارزش 200 میلیارد دلار تعیین کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان نماینده تجاری ایالات متحده رابرت لایت تیزر، 10 درصد دیگر تعرفه بر کلاهای وارداتی چین تعیین می شود. تعرفه های جدید شامل هزاران تن از کالاها صادرات چین، از جمله مواد غذایی، تنباکو، محصولات شیمیایی، زغال سنگ، فولاد، آلومینیوم، لاستیک، مبلمان، محصولات چوبی، خوراک دام، فرش، دوچرخه تا کاغذ توالت می باشد.
پس از اینکه طرفین نتوانستند در مورد اختلافات تجاری موجود به توافق برسند، این اقدام از سوی آمریکا انجام گرفت.
گفتنی است در تاریخ 6 جولای، همزمان با آغاز اعمال تعرفه 25 درصدی آمریکا بر روی 34 میلیارد دلار از کالاهای چینی، پکن نیز تعرفه مشابهی بر کالاهای آمریکایی اعمال کرد.
چین که پیشتر گفته بود آغازگر این جنگ نخواهد بود امروز در تقابل با آمریکا، 34 میلیارد دلار تعرفه 25 درصدی روی کالاهای وارداتی از این کشور اعمال کرد یعنی دقیقا همان مبلغی که آمریکا اعمال کرده بود.
گمرک چین امروز اعلام کرد تعرفه های اعمال شده شامل 545 کالا به ارزش 34 میلیارد دلار است.
تعرفه های اعمال شده توسط آمریکا در مرحله نخست 25 درصد و شامل 818 نوع کالا از جمله خودروها و قطعات هواپیماها است قسمت دوم وضع مالیات اضافی بر کالاهای تجاری چین شامل 300 محصول به ارزش تقریبا 16 میلیارد دلار، هفته سوم این ماه اجرا می شود.
ترامپ اعلام کرده است در صورت واکنش متقابل چین به وضع مالیات اضافی٬ مجددا به اعمال تعرفه گمرکی به ارزش 200 میلیارد دلار خواهد پرداخت.
.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала