شرکت آمریکایی موریس در ایران چکار می کند؟

© Photo / Pixabayترویج ایده بی خطر بودن سیگار در ایران
ترویج ایده بی خطر بودن سیگار در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت آمریکایی در ایران دست به ترفندهای جدیدی زده است.

 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، یکی از جدیدترین ترفندهای شرکت بین المللی فیلیپ موریس (PMI) در صنعت محصولات دخانی عرضه محصولی به نام IQOS است که با ادعای حرارت دادن تنباکو و عدم سوختن آن (Heat Not Burn)، نسبت به ترویج این محصولات مبنی بر بی خطر بودن این محصولات اقدام کرده‌اند.

با اشاره به حمایت مالی شرکت بین المللی فیلیپ موریس (PMI) از ایجاد بنیاد دنیای بدون دخانیات، این شرکت از طریق تلاش برای برقراری ارتباط و اخذ حمایت سیاست-گذاران، مقامات عالی رتبه و فعالین کنترل دخانیات کشورهای جهان، درصدد است تا در حوزه سیاست گذاری چارچوب کنوانسیون کنترل دخانیات رخنه کند. این در حالی است که  مطابق ماده 3.5 کنوانسیون کنترل دخانیات که 181 کشور جهان عضو آن هستند، اعضاء، متعهد شدند که در تدوین و اجرای سیاستهای سلامت که به کنترل دخانیات مربوط می‌شود، طوری عمل کنند که از این سیاست‌ها در مقابل منافع مالی و دیگر منافع واگذار شده به صنعت دخانیات حفاظت شود.

یکی از جدیدترین ترفندهای صنعت مذکور عرضه محصولی به نام IQOS است که با ادعای حرارت دادن تنباکو و عدم سوختن آن (Heat Not Burn)، نسبت به ترویج این محصولات مبنی بر بی خطر بودن این محصولات اقدام کرده‌اند. این درحالی است که سازمان جهانی بهداشت با رد ادعای بی خطر بودن اینگونه محصولات، تولید آن را ترفندی از سوی صنایع دخانی برای اغوای افکار عمومی در ترویج مصرف دخانیات اعلام کرده است.

شایان ذکر است، فیلیپ موریس، شرکت بین‌المللی سیگار و تنباکو آمریکایی است، که در بیش از 200 کشور محصولات خود را ارائه می‌کند و 15٫6٪ درصد از بازار بین‌المللی سیگار در خارج از ایالات متحده را نیز در اختیار دارد. دفتر مرکزی شرکت فیلیپ موریس، در شهر نیویورک قرار دارد، اما عملأ از طریق شعبه خود که در سوئیس مستقر است توسط آلتریا ولی با برند فیلیپ موریس مدیریت می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала