بعید است کره شمالی از تمام تسلیحات هسته ای خود صرفنظر کند

© REUTERS / Pool via Reutersبعید است کره شمالی از تمام تسلیحات هسته ای خود صرفنظر کند
بعید است کره شمالی از تمام تسلیحات هسته ای خود صرفنظر کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا نمی تواند تضمین امنیتی به کره شمالی بدهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر،پروفسور رابرت جرویس،رئیس پیشین انجمن علوم سیاسی آمریکا و استاد دانشگاه کلمبیا آمریکا در خصوص دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی و اینکه این دیدار منجر به رفع تحریمها کره شمالی از یک سو و خلع سلاح اتمی این کشور از سوی دیگر می شود گفت: هنوز نمی توانیم در خصوص نتایجی که دیدار سران دو کشور آمریکا و کره شمالی می تواند به دنبال داشته باشد سخن بگوییم.

وی افزود: اینکه این دیدار بتواند نتایج قطعی و مسلمی را به دنبال داشته باشد محل تردید است. خود بیانیه که بعد از دیدار منتشر شده هم چیز اندکی در خصوص توافقات صورت گرفته می دهد.اما به نظر می رسد که کیم جونک اون،رهبر کره شمالی،سلاح هسته ای خود را ابزار چانه زنی برای بهبود وضعیت معیشت مردم خود و بهبود وضعیت اقتصادی کشورش قرار داده است.

وی افزود: در واقع او خواهان ایجاد روابط تجاری و اقتصادی با امریکاست تا از رهگذر آن بتواند وضعیت اقتصادی کشورش را بهبود بدهد.همچنین پیونگ یانگ ممکن است به دنبال این باشد تا از شدت وابستگی اش به چین بکاهد. علیرغم این موضوعات من تردید دارم که کره شمالی بخواهد تمام تسلیحات هسته ای خود را امحا کند و از همه آنها صرف نظر کند.

وی همچنین افزود: یکی از دلایل این موضوع این است که بر خلاف اظهارات مایک پمپئ،وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا که سخن از تضمینهای الزام آور امنیتی به کره شمالی می دهد، آمریکا نمی تواند تضمینهای کامل امنیتی الزام آور به کره شمالی بدهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала