خواسته های مردمی نباید به هرج و مرج کشیده شود

© Photo / Pixabayخواسته های مردمی نباید به هرج و مرج کشیده شود
خواسته های مردمی نباید به هرج و مرج کشیده شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در حالی که بسیاری از مردم ایران از شرایط اقتصادی مملکت ناراضی هستند و چند روز پیش برخی بازاریان به اعتراض به پا خواستند اما تلاش برخی برای سوء استفاده از خواسته های به حق مردم منجر به واکنش معکوس گشته بصورتی که حتی آنهایی که به شرایط اقتصادی خود معترض هستند از همراهی با اعتراضات خودداری می کنند.

اعتراضات معیشتی حق مسلم همه مردم است و به هر شکلی شده مردم حق دارند صدای خود را به مسئولین خود برسانند و این حق حتی در قانون اساسی ایران تضمین شده.

پس طبق قانون اساسی ایران تا وقتی که مردم به دنبال احقاق حقوق خود باشند هیچ احد الناسی حق ندارد در مقابل آنها بایستد اما اگر احیانا این مطالبات به یکباره بخواهد تبدیل به تخریب اموال عمومی و یا شورش هدایت شده از خارج گردد آنوقت نیروهای امنیتی و انتظامی "موظف هستند"، توجه داشته باشید من اینجا عبارت "موظف هستند" را استفاده کردم نه "حق دارند"، با تخریب کنندگان اموال عمومی و اغتشاش گران مقابله کنند.

البته این ماجرا فقط به ایران مربوط نمی شود بلکه در هر جای دنیا هم همین است.

باید توجه داشت که نیروهای امنیتی و انتظامی خود از مردم هستند و اگر مردم دچار مشکلات اقتصادی و معیشتی هستند آنها نیز دچار چنین مشکلاتی هستند، پس اینجا است که بحث "حق دارند" مطرح می شود و ممکن است نیروهای امنیتی و انتظامی احساس کنند که خودشان هم با مردم در این غم شریک هستند و با معترضین برخورد نکنند.

اما وقتی که برخی معترضین اقدام به تخریب اموال عمومی و یا سر دادن شعارهای سیاسی و تکرار حرف دشمنان مملکت می نمایند و یا تلاش می کنند مثلا به مجلس ورود کنند و آن را تخریب کنند دیگر بحث "حق دارند" مطرح نمی شود وبحث "موظف هستند" مطرح می شود.

آن وقت دیگر در اختیار نیروهای امنیتی و انتظامی نیست که بخواهند فکر کنند آیا باید با معترضین برخورد کنند یا نه، آنها موظف هستند برخورد کنند.

دلیل اصلی که هیچوقت مطالبات به حق مردم به نتیجه نمی رسد این است که اجازه می دهند برخی اغتشاش گران به صفوف آنها ورود کنند و تجمعات آنها را منحرف نمایند.

بیشتر تجمعاتی که در ایران اتفاق می افتد تجمعات خودسر است که برخی از روی ناراحتی از اوضاع معیشتی خود اقدام به تجمع می نمایند اما اغتشاش گران همیشه آماده سوء استفاده از تحرکات مردم هستند.

معمولا در همه جای جهان برخی به دنبال این هستند که اگر شلوغی ای به وجود می آید به اموال عمومی دستبرد بزنند و اموال مردم را غارت کنند و حرفه ای تران پس از غارت اموال عمومی اقدام به آتش زدن آنها می نمایند تا اثر کار خود را بپوشانند.

ایران هم از این ماجرا مستثنا نمی باشد.

چیزی که در ایران مضاف بر این دزدان که از فرصت تجمعات استفاده می کنند وجود دارد، حضور برخی اغتشاشگران است که تلاش می کنند با سوء استفاده از تحرکات و احساسات مردم تجمعات را از اهداف خود منحرف کنند و به سمت و سوی تجمعات سیاسی بکشانند.

اگر این مورد به صورت تصادفی در یک تجمع پیش می آمد قطعا می شد گفت حالا شده، اما وقتی که این ماجرا تکرار می شود و این افراد دست به فیلمبرداری از مطالبات سیاسی و دشمن شاد کن می زنند و سپس این فیلمها را برای رسانه های دشمن می فرستند، وحتی یک سکانس هم از مطالبات واقعی مردمی در این رسانه ها منتشر نمی شود، این نشان می دهد که یک سازماندهی پشت ماجرا است و ماجرا تصادفی نبوده.

در خیلی از موارد همین فیلم ها نشان می دهد که همان افرادی که مثلا در تهران شعارهای مخالف نظام و سیاسی مطرح می کنند در جاهای دیگر کشور هم در تجمعات دیگر حضور پیدا می کنند و همین شعارها را مطرح می کنند یا اینکه فیلم و صدا را مونتاژ می کنند و در حالی که مردم شعارهای اقتصادی سر می دهند در رسانه های دشمن به جای صدای آنها شعارهای ساختار شکنانه و سیاسی صدا گذاری می گردد.

این افراد معمولا بصورت حرفه ای صورت خود را می پوشانند و در جمع پخش می شوند و تلاش می کنند مردم را تحریک به تکرار شعارهای آنها نمایند، که البته حتی اگر مردم هم این شعارها را تکرار نکنند آنها بلدند چگونه به جای آنها صدا گذاری نمایند.

به عنوان مثال من فکر نمی کنم کسی بتواند باور کند که کاسبان بازار تهران حاضر هستند شیشه درب مغازه ها را بشکنند و موجودی مغازه های سر راه را غارت کنند و یا سطل آشغال آتش بزنند و یا اموال عمومی را آتش بزنند.

این ماجراها نشان می دهد که ماجرا از بحث تحرک خودجوش خارج شده و نوعی سازماندهی پشت این ماجرا می باشد، مخصوصا که این سازماندهی با اهدافی منسجم باشد که دشمنان ایران به دنبال آن هستند.

یعنی مثلا وقتی آمریکا و اسرائیل و عربستان که دشمنان قسم خورده ایران هستند روی بحث نفوذ ایران در منطقه انگشت می گذارند وآمریکا اصرار می کند که برجام را به همین دلیل به هم زده، و می بینیم که برخی در این راستا شعار می دهند این نشانه آن است که قطعا عوامل اینان تلاش دارند فضای جامعه ایران را به آشوب بکشانند و خواسته های مردم را منحرف کنند، ومیخواهند بگویند که مردم ایران همراه با خواسته های آمریکا هستند.

البته این ماجرا را ما فقط در ایران مشاهده نمی کنیم بلکه انقلاب های رنگین در اروپا و یا دیگر کشورها که پشت پرده توسط ایالات متحده و سازمان های جاسوسی غربی هدایت می شد همه اینگونه بودند.

همانگونه که در ابتدای مقاله مطرح کردم طبق قانون اساسی ایران تجمعات مسالمت آمیز و تلاش مردم برای احقاق حقوق خود حق قانونی ومسلم مردم است و وقتی که مردم احساس می کنند مسئولین حرف آنها را نمی شنوند و یا به فکر آنها نیستند می توانند از این حق خود استفاده کنند اما مردم هم باید توجه داشته باشند که تجمعات در همه جای دنیا چیزی به نام برگزار کننده و نظم دهنده های تجمعات دارد، برگزار کنندگان و نظم دهندگانی که اجازه نمی دهند تجمعات از چهارچوب خواسته خود خارج شوند ونباید شعارهای تجمع کنندگان و یا رفتارهایشان خارج از خواسته هایشان باشد.

مردم ما هم باید متوجه باشند که اگر می خواهند به مطالبات خود برسند باید در تجمعات خود نظم داشته باشند و اجازه ندهند این تجمعات به هرج و مرج کشیده شود و اگر افرادی تلاش می کنند از تجمعات آنها سوء استفاده کنند آنها را از درون خود بیرون کنند.

اگر تجمعات بصورت منظم واصولی برگزار گردد قطعا به نتیجه خواهد رسید اما در صورتی که تجمعات بخواهد با هرج و مرج برگزار گردد قطعا به هیچ نتیجه ای نخواهد رسید.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала