اعلام جنگ تجاری ترکیه علیه آمریکا

© Sputnik / Vladimir Trefilovاعلام جنگ تجاری ترکیه علیه آمریکا
اعلام جنگ تجاری ترکیه علیه آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترکیه به مقررات جدید واردات امریکا در خصوص واردات فولاد و آلومینیوم پاسخ می دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از کانال تلوزیونی ان تی وی، محدودیت ها بر کالاهای آمریکایی از 21 ژوئن آغاز می گردد. وزیر اقتصاد روسیه در این خصوص اعلام نمود که استانبول به مقررات جدید واردات امریکا در خصوص واردات فولاد و آلومینیوم پاسخ می دهد.

به گفته وی، ترکیه به میزان 1.18 میلیارد دلار فولاد به ایالات متحده صادر می کند. در عین حال، واردات از این کشور 1.3 میلیارد دلار می باشد.
به نقل از این مقام ترک: "ما سعی کردیم این مشکل را در مذاکرات حل کنیم، اما آنها این کار را نکردند. آنها ما را مجبور به پرداخت هزینه اضافی به مبلغ 260 میلیون دلار خواهند کرد. ما همچنین شروع به ایجاد محدودیت در واردات 22 نوع کالاهای آمریکایی به ارزش 300 میلیون دلار کردیم".

گفتنی است، پیش از این وزیر توسعه اقتصادی روسیه آقای ماکسیم اورشکین اعلام کرد مقدمات اقدامات متقابل با شرکت های آمریکایی در رابطه با جنگ تجاری دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه روسیه و دیگر کشورهای جهان انجام می شود.
مقامات روسیه تصمیم به انجام اقدامات متقابل در خصوص کالاهای وارداتی از آمریکا را دارند.
ماکسیم اورشکین در ادامه افزود: "این اقدام فقط محصولاتی را که دارای نمونه مشابه در بازار روسیه هستند را شامل می شود. تا کمبود این محصولات، تاثیر منفی بر شاخص های اقتصاد کلان نگذارد".

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала