انتظار هر چیزی را می توان از آمریکا داشت

© AP Photo / Evan Vucciانتظار هر چیزی را می توان از ترامپ داشت
انتظار هر چیزی را می توان از ترامپ داشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در دومای کشوری اجلاس سنگاپور را یک رویداد تاریخی نامیدند.

به گزارش اسپوتنیک، آلکسی چپا معاون کمیته دومای کشوری روسیه در امور بین الملل معتقد است که دیدار رهبران کره شمالی و آمریکا به عنوان یک رویداد خاص وارد تاریخ خواهد شد و ممکن است به امضای پیمان صلح و لغو تحریم ها از کره شمالی به پایان برسد، اما از دونالد ترامپ می توان انتظار هر چیزی را داشت.

کیم جونگ اون این دیدار را «رویداد علمی تخیلی» نامید و من با او کاملا موافقم، زیرا بعید است که چند ماه پیش می شد تصور کنم که پس از چنین اعلامیه های توهین آمیزی نسبت به یکدیگر، این دیدار اصلا برگزار شود. بهرحال این اجلاس یک دیدار تاریخی به حساب خواهد آمد».

وی متذکر شد که برخورد نسبت به این دیدار و سخنان ترامپ باید محتاطانه باشد، زیرا از رئیس جمهور آمریکا می توان انتظار هر چیزی را داشت.

اجلاس در هتل «کاپلا» در جزیره «سنتوس» برگزار می شود که فقط یک پل آن را از سنگاپور جدا می کند. همانطور که قبلا اعلام شد، رهبران دو کشور قصد دارند غیر هسته ای شدن کامل شبه جزیره کره و تضمین صلح در شبه جزیره کره و عادی سازی مناسبات آمریکا- کره را به بحث بگذارند.

دیدار با فشردن دست یکدیگر و گفتگوی عادی آغاز شد که 45 دقیقه طول کشید.  پس از آن هیأت های نمایندگی برای ناهار رفتند که در آنجا نیز صحبت ها ادامه یافت و بعد رهبران دو کشور به گردشی کوتاه در اطراف هتل رفتند.

ترامپ با ارزیابی نتایج اولیه مذاکرات، آن را «خیلی خیلی خوب» نامید و ابراز امیدواری کرد که بتوان «مسائل و مشکلات بزرگ» را حل و فصل کرد. او نظر خود نسبت به رهبر کره شمالی را «عالی» ارزیابی نمود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала