اشیاء اسرارآمیز در نزدیکی هسته راه شیری

© Fotolia / peresanzاشیاء اسرارآمیز در نزدیکی هسته راه شیری
اشیاء اسرارآمیز در نزدیکی هسته راه شیری - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان اشیاء جدیدی مربوط به دسته G-objects را در راه شیری کشف کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Phys.org،ستاره شناسان دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس اشیاء آسمانی با منشا ناشناخته را در نزدیکی مركز راه شیری كشف كردند. دانشمندان این اشیاء را در کلاس اشیاء ستاره ای گرد و غبار (اشیاء ستاره ای گرد و خاکی) یا G-objects دسته بندی کرده اند.

محققان این اطلاعات را با استفاده از یک طیف نگار مادون قرمز(OSIRIS)که بر روی تلسکوپ در رصدخانه کک نصب شده است بدست آورده اند. این ابزار برای مشاهده پویایی گاز در مجاورت مرکز کهکشان، در نزدیکی یک سیاهچاله فوق العاده استفاده شده است. دانشمندان بسیاری از اشیاء را ابرهای گاز شناسایی کرده اند، با این حال، آنها می توانند تاثیر گرانشی از سیاهچاله را تحمل کند.

دانشمندان معتقدند که این اجرام آسمانی به عنوان یک نتیجه از ترکیب ستاره هایی که بخشی از یک سیستم دودویی هستند شکل می گیرند. این می تواند به دلیل گرانش سیاه چاله فوق العاده ای باشد که باعث می شود مدارهای ستاره دوتایی ناپایدار باشند. پس از ادغام، G-object حاصل می شود و پس از میلیون ها سال تبدیل به یک ستاره معمولی می شود.

تا کنون، تنها در سال 2002 و در سال 2012 تنها دو G-Object کشف شده است. به گفته محققان، اشیاء جدید احتمالا متعلق به یک کلاس هستند، زیرا خصوصیات فیزیکی آنها مشابه هستند.


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала