ایران، امتیازاتی را برای شرکت های اروپایی قائل می شود

© AP Photo / Vahid Salemiایران امتیازاتی را برای شرکت های اروپایی قائل می شود
ایران امتیازاتی را برای شرکت های اروپایی قائل می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علی مطهری، اعلام نمود که ایران ممکن است امتیازاتی را برای آنان (شرکت های اروپایی) قائل شود تا برای امضای قرارداد تشویق شود.

خبرگزاری اسپوتنیک در مصاحبه اختصاصی با علی مطهری نماینده مجلس ایران، به تشریح مسائل مختلف روز در ایران و جهان پرداختند.
جناب آقای علی مطهری در پاسخ به سوال خبرنگار اسپوتنیک در خصوص حضور شرکت های اروپایی و خارجی در ایران پس از خروج از برجام گفت: "این مطلب بیشتر مربوط به شرکت های مطبوع این کشورها دارد، این که این کشورها از شرکت های خود در مقابل جسارت های ناشی از تحریم های آمریکا حمایت کنند، و احیانا" خسارات های آنها را پرداخت کنند، شبیه به موردی که در سال 1996 کشورهای اروپایی در برابر تحریم های آمریکا در برابر کوبا این روش را در پیش گرفتند. این موضوع بیشتر به کشور های اروپایی و کشورهای مطبوع بستگی دارد، ایران طبیعی است آمادگی همکاری دارد و ممکن است امتیازاتی را برای آنان (شرکت های اروپایی) قائل شود تا برای امضای قرارداد تشویق شود. در واقع حمایت این کشورها باید از جانب دولت های خودشان باشد".
گفتنی است، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی برای حضور در نشست بین پارلمان ها به این کشور سفر نموده است و با برخی مقامات روسیه دیدار کرده است.
در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.
به عقیده رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، برنامه جامع اقدام مشترک با ایران، با امکان دور زدن تحریم ها توانایی ساخت بمب هسته ای را برای تهران فراهم می کند. در عین حال ایشان به انعقاد توافق نامه جدیدی به جای برجام نیز اشاره نمود.
روسای جمهور بریتانیا، آلمان و فرانسه، ترزا می، آنگلا مرکل و امانوئل ماکرون خواهان اجرای برجام توسط طرفهای توافقنامه شدند. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام نمود که تهران همچنان به تعهدات خود در قالب برجام ادامه می دهد و به تعهدات خود عمل خواهد نمود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала