طرح های آمریکا برای حملات سایبری به تاسیسات برق ایران

© Sergey Nivensطرح های آمریکا برای حملات سایبری به تاسیسات برق ایران
طرح های آمریکا برای حملات سایبری به تاسیسات برق ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس سازمان پدافند غیرعامل ایران از طرح های آمریکا برای حملات سایبری به تاسیسات برق در این کشور سخن گفت.

 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا سردار غلامرضا جلالی ، رئیس سازمان پدافند غیرعامل ایران گفت: امروزه در ادبیات و سخنان آمریکایی‌ها متوجه این نکته می‌شویم که آنان طرح‌های سایبری جدیدی در حوزه برق علیه ما طراحی کرده‌اند.
غلامرضا جلالی در دیدار با وزیر نیرو ایران با اشاره به فعالیت‌های سازمان پدافند غیرعامل در حوزه انرژی گفت: موضوعات پدافند غیرعامل در حوزه آب و برق جزو نیازهای واجب و جدی کشور می‌باشد و طبق بررسی‌های انجام شده شاهد این هستیم که آسیب زدن به منابع آب و برق در جنگ‌های اخیر همیشه جزو اهداف دشمن بوده است.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل ایران گفت: در گذشته منابع و مراکز تولید برق و شبکه‌های توزیع برق پیشرفتگی امروزه را نداشته است ولی امروزه شاهد سایبری شدن و ورود فناوری‌های نو در این عرصه هستیم و در ادبیات آمریکایی‌ها متوجه می‌شویم که طرح‌های سایبری جدیدی در حوزه‌های برق علیه ما طراحی کرده‌اند.
جلالی اظهار کرد: آمریکایی‌ها در زمان پذیرش برجام طرح‌هایی مانند نیتروزئوس علیه ما دنبال می‌کردند و این نشان‌دهنده این است که تهدیدات به سمت سایبری رفته است.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل ایران اظهار کرد: سخنان چند روز گذشته وزیر امور خارجه آمریکا نشان می‌دهد که آنها ابزار سایبری علیه ما حفظ کرده‌اند و گفته‌اند در صورت لزوم مورد استفاده قرار می‌دهند.
جلالی به یکی از مصوبه‌های کمیته دائمی پدافند غیرعامل ایران اشاره کرد و افزود: براساس این مصوبه مراکز با اهمیت حیاتی، حساس و مهم باید ژنراتورهای اضطراری داشته باشند و این مصوبه ابلاغ شده است و از طریق بسیج همان دستگاه کنترل و پیگیری می‌شود و سالانه یکی دو مرتبه رزمایش برگزار می‌شود.
حملات سایبری ایران به آمریکا! از راست تا دروغ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
حملات سایبری ایران به آمریکا! از راست تا دروغ
روابط ایران و امریکا پس از اعلام خروج واشنگتن از برجام و احیای تحریم ها علیه جمهوری اسلامی رو به تیرگی گرائیده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала