عارضه قطع نفس در کودکان ایرانی

© Fotolia / ComZealدختر در خواب
دختر در خواب - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شایعترین اختلالات خواب، خواب آلودگی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، طبق آخرین آمارها، 10 درصد ایرانی ها به نوعی به اختلال خواب مبتلا هستند، اختلالاتی که شایعترین آن خواب آلودگی است. همچنین 40 درصد کودکان ایرانی تحت عوارض و آسیب های ناشی از عارضه قطع تنفس در خواب به عنوان نوعی اختلال هستند.

اختلال خواب به دلیل گسترش زندگی ماشینی و تبعیت از سبک غلط زندگی در بین ایرانی ها افزایش رو به رشد داشته است.در گذشته پنج درصد ایرانی ها اختلال خواب داشتند، اما اکنون طبق آمارهای موجود به دلایلی که مهمترین آن سبک زندگی شهرنشینی و چاقی است، 10 درصد ایرانی ها به انواع و درجاتی از اختلال خواب مبتلا هستند.

همچنین طبق بررسی های صورت گرفته، 20 درصد تصادفات جاده ای در ایران در اثر اختلالات خواب همچون خواب آلودگی رانندگان اتفاق می افتد که می توانند علت و معلول یکدیگر باشند.

اختلالات خواب در فعالیت های شغلی و فعالیت های شغلی در بروز اختلالات خواب از لحاظ عارضه خواب آلودگی تاثیر متقابلی بر یکدیگر دارند.  25 تا 30 درصد شاغلان در ایران شیفت کار (شیفت کار شیفت چرخی، شیفت شب و عصرکار) یا شب کار هستند که همین مساله می تواند زمینه بروز حوادث زیادی را فراهم کند.

 راه اندازی کلینیک های خواب در مناطق مختلف کشور، از دیگر برنامه های وزارت بهداشت است که در راستای تشخیص، کنترل و درمان موثر این اختلالات به عنوان زیربنایی برای پیشگیری از بسیاری از بیماری ها و مشکلات اجتماعی در حال تصویب است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала