چگونگی انتقال ویروس+عکس

CC0 / Pixabay / ویروس زیر میکروسکوپ
ویروس زیر میکروسکوپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیا ویروس جدید برای انسان خطرناک است؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از « Science Alert »، حداقل 9 نفر در جنوب هند بر اثر عفونت جان سپردند که ویروس خطرناک «نیپا» منبع آن بود. این ویروس باعث التهاب مغز و بیماری های تنفسی می شود.

سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که این ویروس از آن نوع ویروسی است که می تواند موجب اپیدمی جهانی بشود. در حال حاضر دارو واکسن ضد «نیپا» وجود ندارد و از 40 تا 75 درصد مبتلایان جان خود را از دست می دهند.

بیماری نیپا از ویروس نیپا (Nipah Virus)  ناشی می شود و از بیماری های مشترک و قابل انتقال بین حیوان و انسان (زئونوز) است و در کشورهای آسیای جنوب شرقی دیده می شود.

بیماری نیپا با علایمی شبیه به آنفلوانزا شروع می شود و ممکن است به التهاب مغز (انسفالیت)، اغما (کما) و مرگ در 40 تا 75 درصد از بیماران منجر گردد.

این بیماری نخستین بار در سال 1999 میلادی در 250 نفر از ساکنان مالزی و سنگاپور با علایم التهاب مغز و تب گزارش گردید. ویروس نیپا به طور طبیعی در خفاش های میوه خوار آسیای جنوب شرقی دیده می شود؛ اما خفاش ها به این بیماری مبتلا نمی شوند. خفاش ها ویروس را در بزاق و ادرار خود دفع می کنند و ممکن است میوه هایی را که مورد مصرف انسان یا حیوانات قرار می گیرند، آلوده سازند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала