تاثیر عشق و نفرت انسانها بر روی گیاهان +عکس

© AP Photo / David Zalubowskiتاثیر عشق و نفرت انسانها بر روی گیاهان +عکس
تاثیر عشق و نفرت انسانها بر روی گیاهان +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تاثیر کلام بر روی شادابی گیاهان نیز اثبات شده است.

به گزارش اسپوتنیک، همانطور که میدانیم تاثیر کلام بر روی روابط انسانی بسیار زیاد است، بطوریکه کلام مثبت باعث رشد انسانها و کلام منفی باعث پسرفت آنها میشود. برای اثبات این موضوع، در یک آزمایش از گیاهان استفاده شده است تا تاثیر کلام بر روی هر دوی آنها بررسی شود.

این آزمایش به این صورت بود که دو گیاه را که کاملاً یکسان بودند در راهروهای مدرسه ای در کشور "امارات" قرار دادند. هر دو گیاه کاملاً شرایط یکسانی داشته اند و برای هر دو، هر روز صدای ضبط شده دانش‌آموزان پخش می‌شد. با این تفاوت که برای یکی از این گیاهان فقط جملات مثبتی مانند "تو زیبا هستی" یا "تو را همانگونه که هستی دوست دارم" و برای دیگری جملات منفی مانند "تو بی خاصیتی" و "تو خیلی هم سبز نیستی" پخش می‌شد. تفاوت در رشد این گیاهان پس از مدت زمان یک ماه، بسیار حیرت انگیز بود. گیاهی که از الفاظ مثبت برای آن استفاده شد، شاداب تر و سرحال تر به رشد خود ادامه داد اما گیاه دیگر بسیار پژمرده و زرد شده بود.

نتیجه آزمایش این فایده مهم را در برداشت که انسان ها به ویژه کودکان هم همین‌گونه و یا حتی به مراتب بیشتر حساس هستند و هرگونه لفظ مثبت یا منفی تاثیر بسزایی در آینده و شخصیت آنها خواهد داشت.
بسیاری از کاربران با این مطلب موافق بوده و معتقدند که تاثیر کلام خود را برای کودکان خود در طول رشد آنها از نزدیک دیده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала