موضع بریکس در رابطه با تحریم های آمریکا علیه ایران

© Sputnik / Grigory Sysoyev/POOL /  مراجعه به بانک تصاویر موضع بریکس در رابطه با تحریم های آمریکا علیه ایران
موضع بریکس در رابطه با تحریم های آمریکا علیه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کشورهای عضو گروه بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) مخالف تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران هستند و این موضوع در نشست وزیران این گروه در افریقای جنوبی در روز 4 زوئن مورد بحث قرار خواهد گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل کالوگین، رئیس بخش بریکس در وزارت خارجه روسیه ضمن بیان این مطلب یاداور شد همه اعضای بریکس دارای روابط "بسایر گسترده " با ایران بوده و مخالف تحریم های یکجانبه ای هستند که امریکا پس از خروج از برجام می خواهد علیه کشورهای تجارت کننده با جمهوری اسلامی اعمال کند.
میخائیل کالوگین گفت:" بریکس مخالف دخالت خارجی در امور داخلی کشورها و مخالف استفاده از تحریم های یکجانبه غیر سازنده و بی ثمر است… ما از حق ملت ها برای پیشبرد روابط با ان کشورهایی که بخواهند، دفاع می کنیم".
در تاریخ 8 مه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.
به عقیده رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، برنامه جامع اقدام مشترک با ایران، با امکان دور زدن تحریم ها توانایی ساخت بمب هسته ای را برای تهران فراهم می کند. در عین حال ایشان به انعقاد توافق نامه جدیدی نیز اشاره نمود.
روسای جمهور بریتانیا، آلمان و فرانسه، ترزا می، آنگلا مرکل و امانوئل ماکرون خواهان اجرای برجام توسط طرفهای توافقنامه شدند. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام نمود که تهران همچنان به تعهدات خود در قالب برجام ادامه می دهد و به تعهدات خود عمل خواهد نمود.
آژانس بین المللی انرژی اتمی در هر ده گزارش خود تاکید کرده که جمهوری اسلامی به تعهدات خود در چارچوب برجام عمل می کند.

موگرینی: برجام برای امنیت اروپا استراتژیک است - اسپوتنیک ایران
موگرینی: برجام برای امنیت اروپا استراتژیک است
مکرون: خروج آمریکا از برجام به نفع شرکت های روسی و چینی است - اسپوتنیک ایران
مکرون: خروج آمریکا از برجام به نفع شرکت های روسی و چینی است

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала