تاثیرات مثبت توافق ایران و اوراسیا در خاورمیانه

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر تاثیرات مثبت توافق ایران و اوراسیا در خاورمیانه
تاثیرات مثبت توافق ایران و اوراسیا در خاورمیانه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر تجارت کمیسیون اقتصادی اوراسیا در گفتگوی اقتصادی با خبرگزاری اسپوتنیک، از اثرات مثبت این توافقنامه در خاورمیانه و آسیای مرکزی سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ورونیکا نیکیشینا وزیر تجارت کمیسیون اقتصادی اوراسیا گفت: در حال حاضر، موضوع الحاق ایران به اتحادیه اوراسیا مطرح نیست، ما برنامه های مختلف اقتصادی را دنبال می کنیم. با این حال، توافق موقت، در آینده به یک توافقنامه کامل تجارت آزاد و برای یافتن یک نقطه مشترک که به تقویت و تنوع در روابط اقتصادی و تجاری کمک می کند. من معتقدم که اقدام برنامه تجارت امتیازی بین اتحادیه اوراسیا و ایران نه تنها بین کشورهای عضو، بلکه تاثیرات مثبتی در کل منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی دارد، چرا که یک نقطه جدید از جاذبه های اقتصادی و تجاری ایجاد خواهد شد. من فکر می کنم که اجرای این توافقنامه همچنین به توسعه شتابان زیرساخت های حمل و نقل بین المللی "شمال-جنوب" کمک خواهد کرد، از ایران و روسیه در دریای خزر عبور خواهد کرد.

در تاریخ 17 می، توافقنامه موقت تجارت آزاد بین اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران در جریان کار همایش اقتصادی آستاراخان به امضا رسید.

اتحادیه اقتصادی اوراسیا، اتحادیه اقتصادی بین المللی تشکیل شده از اول ژانویه 2015 بر اساس اتحادیه گمرکی و فضای اقتصادی متحده (بازار مشترک) است. در حال حاضر روسیه، ارمنستان ، بلاروس، قزاقستان و قرقیزستان عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا هستند روسیه از سال 2018 رئیس دوره ای اتحادیه اقتصادی اوراسیا است.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала