مکرون: اتحادیه اروپا به برجام متعهد خواهد بود

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر مکرون: اتحادیه اروپا به برجام متعهد خواهد بود
مکرون: اتحادیه اروپا به برجام متعهد خواهد بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اتحادیه اروپا برجام را حفظ می کند تا به گونه ای از شرکت های تجاری در قلمر اتحادیه اروپا حمایت نماید.

به گزارش اسپوتنیک، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در صوفیه در حمایت از برجام گفت: "توافق هسته ای سال 2015، یک عنصر مهم صلح و امنیت در منطقه است. ما برخلاف آمریکا تصمیم گرفتیم از آن حمایت کنیم، ما قول دادیم اقدامات سیاسی انجام دهیم تا شرکت هایمان بتوانند در ایران بمانند و فعالیت داشته باشند".

امانوئل مکرون خواهان دفاع از شرکت‌های کوچک‌ خواهان تجارت با ایران است: "شرکت‌های بین‌المللی باید بر مبنای منافعشان تصمیم می‌گیرند و باید در این زمینه آزاد باشند. اما شرکت‌های کوچک ‌تر که کمتر در آمریکا و سایر نقاط فعال هستند، باید در برابر تحریم احتمالی آمریکا به دلیل معامله با ایران محافظت شوند".

در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

به عقیده رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، برنامه جامع اقدام مشترک با ایران، با امکان دور زدن تحریم ها توانایی ساخت بمب هسته ای را برای تهران فراهم می کند. در عین حال ایشان به انعقاد توافق نامه جدیدی نیز اشاره نمود.

روسای جمهور بریتانیا، آلمان و فرانسه، ترزا می، آنگلا مرکل و امانوئل ماکرون خواهان اجرای برجام توسط طرفهای توافقنامه شدند. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام نمود که تهران همچنان به تعهدات خود در قالب برجام ادامه می دهد و به تعهدات خود عمل خواهد نمود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала