بازی «موش و گربه» ناوگان دریایی روسیه و آمریکا در مدیترانه+ فیلم

© Sputnik / Igor Zaremboبازی «موش و گربه» ناوگان دریایی روسیه و آمریکا در مدیترانه+ فیلم
بازی «موش و گربه» ناوگان دریایی روسیه و آمریکا در مدیترانه+ فیلم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کشتی گشت روسی «یاروسلاو مودری» مراقب اعمال ناو هواپیمابر نیروی دریایی آمریکا «هری ترومن» در دریای مدیترانه است و با آن «موش و گربه» بازی می کند.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه ی بریتانیایی آی تی وی در این خصوص اطلاع داد.
خبرنگاران شبکه فیلمی را منتشر کرده اند که در آن به نظر کشتی گشت روسی دیده می شود. ملوانان روسی و آمریکایی ارتباطات رادیویی خود را بر اساس پروتکل تصویب شده در زمان جنگ سرد حفظ می کنند که باعث می شود از حوادث جلوگیری شود.
این شبکه یادآوری می کند که در ژوئن ۲۰۱۶ «یاروسلاو مودری» و «هری ترومن» در دریای مدیترانه دیدار داشتند. در آن زمان ناو هواپیما بر گراولی این ناو را همراهی می کرد و مانور خطرناکی را به نمایش گذاشت تا کشتی روسی را دور کند. این ناو به «یاروسلاو مودری» نزدیک شد و به ۶۰ تا ۷۰ متری آن رسید و از مسیر حرکت کشتی را تا فاصله ی ۱۸۰ متری عبور کرد. پنتاگون در آن زمان اعلام کرد که ملوانان روسی سیگنال های اشتباه فرستاده و سعی داشتند به ناو آمریکایی نزدیک شود و مانع اقدامات ناوگان دریایی آمریکا گردند.
وزارت دفاع روسیه این بیانیه را غیر حرفه ای خواند و اعلام کرد که نگهبانان روسی در فاصله ی بیش از ۵ مایل دریایی قرار داشته و اقداماتشان به هیچ وجه مزاحمتی برای مانور ناوهواپیمابر آمریکایی ایجاد نکرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала