ترس اسرائیل: اعزام هزاران سرباز به مرز فلسطین

© REUTERS / Mohamad Torokmanترس اسرائیل: اعزام هزاران سرباز به مرز فلسطین
ترس اسرائیل: اعزام هزاران سرباز به مرز فلسطین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسرائيل، از ترس اعتراضات هزاران سرباز را به سرزمین فلسطین اعزام نمود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ارتش اسرائیل، هزار نفر از نیروهای نظامی به مرزهای نوار غزه و کرانه غرب اعزام شدند، این سربازان از ترس تظاهرات فلسطینی ها به این مرز ها اعزام شده اند. مراسم افتتاح سفارت جدید آمریکا در بیت المقدس فردا صورت خواهد پذیرفت.

از سوی دیگر به نقل از منابع خبری، هفتادمین سالگرد تشکیل کشور اسرائیل با انتقال سفارت آمریکا به قدس، شهروندان فلسطینی خود را برای برگزاری راهپیمایی‌های گسترده که راهپیمایی میلیونی "بازگشت" نامگذاری شده آماده کرده اند، به همین دلیل اسرائیل نیروهای خود را به حالت آماده باش در آورده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز ششم دسامبر طی سخنانی در کاخ سفید  اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و به وزارت امور خارجه آمریکا دستور داد که مقدمات انتقال سفارت این کشور از تل آویو را به ارشلیم مهیا سازد. این اقدام برخلاف قعطنامه های سازمان ملل و نظر اکثر کشورهای دنیا از جمله متحدین آمریکا در اروپا و کشورهای عرب و اسلامی است که معتقدند این اقدام آمریکا می تواند چشم انداز حل و فصل مسالمت آمیز مسئله فلسطین و اسرائیل را تحت تاثیر قرار دهد. این تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، موجی از واکنش های منفی را در دنیا به همراه داشته است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала