اسرائیل خواستار اخراج نیروهای ایرانی از سوریه

© AP Photo / Petros Karadjiasاسرائیل خواستار اخراج نیروهای ایرانی از سوریه
اسرائیل خواستار اخراج نیروهای ایرانی از سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر دفاع اسرائیل در پیامی به بشار اسد با بیان اینکه تنش‌ها هنوز پایان نیافته، از او خواست که نیروهای ایرانی را از کشورش اخراج کند.

به گزارش اسپوتنیک، آویگدور لیبرمن وزیر دفاع اسرائیل امروز (جمعه) به «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه هشدار داد هرچه سریعتر نیروهای ایرانی را از کشورش اخراج کند.

به نقل از نامه نيوز، لیبرمن در اظهاراتی طی بازدید از بلندی‌های جولان (یک روز پس از تبادل آتش با سوریه) با ادعای اینکه حضور ایرانی‌ها در سوریه به نفع این کشور نیست، به اسد پیام داد که آنها را بیرون کند.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» وی رئیس‌جمهور سوریه را تهدید کرد که اگر نیروهای ایرانی در این کشور باقی بمانند، شاهد تداوم حملات از سوی اسرائیل و خسارات بیشتری خواهند بود.

وزیر دفاع اسرائیل با انتقاد از شادی محور مقاومت درباره مقابله با حملات هوایی این رژیم و هدف قرار دادن اهدافی در جولان، گفت: «تنش‌ها هنوز پایان نیافته و باید هرچیزی را به نسبت خود ببینیم».

لیبرمن اما با استقبال از اظهارات مبنی بر کاهش تنش‌ها در منطقه، تاکید کرد این پیام فقط برای کشورهای غیر از ایران نیست.

در نیمه های شب پنجشنبه 10 مه، ارتش اسرائیل گزارش داد که نیروهای ایران حدود 20 موشک از سوریه به مواضع این کشور در ارتفاعات جولان شلیک کرده است. در پاسخ به این حملات نیز، نیروی هوایی ارتش اسرائیل اهدافی را در خاک سوریه مورد حمله قرار داد. حملات اسرائیل به مواضعی صورت گرفت که از این مناطق به خاک این کشور حمله شده بود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала