حملات اسرائیل به مواضع ایران در سوریه

© AFP 2023 / Jack Guesکمک بی سابقه آمریکا به نیروی دفاعی اسرائیل
کمک بی سابقه آمریکا به نیروی دفاعی اسرائیل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروی هوایی اسرائیل در پاسخ به موشک باران شبانه ، دهها تاسیسات متعلق به ایران و آتشبارهای پدافند هوایی در سوریه را مورد حمله قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک، در اعلامیه ارتش اسرائیل ضمن اعلام این هدف ادعا می شود اهداف حملات این کشور در سوریه متعلق به نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بودند.
اردوگاه نظامی ایران در شمال دمشق، انبارهای تسلیحات در فرودگاه پایتخت سوریه، مرکز دیده بانی و دیگر مواضع و تسلیحات متعلق به نیروی قدس از جمله اهداف حملات اسرائیل بودند.
نظامیان اسرائیلی اعلام کردند " همچنین خودرویی که از آن به سوی خاک اسرائیل شلیک شد، منهدم گردید" و افزود نیروهای ایرانی برای حمله به مواضع مقدم ارتش اسرائیل از موشک های گراد و فجرـ 5 استفاده کرده بودند.
علاوه بر این آتشبارهای دفاع هوایی پس از شلیک به سوی هواپیما های اسرائیلی مورد حمله قرار گرفتند.
اسرائیل ادعا می کند که همه هواپیما های این کشور پس از حمله به مواضع ایران در سوریه سالم به پایگاه های خود بازکشته و همچنین حملات قبل از ان ایران به اسرائیل هیچگونه خساراتی ببار نیاورده است.
به گفته سخنگوی رسمی ارتش اسرائیل، این کشور قبل از حمله به سوریه، روسیه را در جریان آن قرار داده است.
ارتش اسرائیل اعلام کرد در تشدید درگیری با ایران ذینفع نیست و تهران را از حملات جدید بر حذر داشت.
نظامیان اسرائیل حدود نیمه شب اعلام کرده بودند نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران حدود 20 موشک به سوی مواضع ارتش اسرائیل در بلندی های جولان شلیک کرده که بخشی از این موشک ها رهگیری شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала