جهاد اینترنتی

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر فیس بوک
فیس بوک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فیس بوک به تروریست های داعش پیشنهاد می کند با هم دوست شوند.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه اجتماعی «فیس بوک» به حمایت از تروریسم متهم شده است. این سرویس گویا به کاربران توصیه می کند طرفداران داعش (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه) در سراسر جهان  با هم متحد شوند و حتی عملیات تروریستی را سازماندهی کنند.

طرح آمریکایی НКО Counter Terrorism Project با بررسی و مطالعه پیام های شهروندان 96 کشور به این نتیجه رسیده است که «فیس بوک» به  شبه نظامیان «داعش» (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه) کمک می کند با کاربرانی که با آنها «همدردی» می کنند دوست شوند.  این کار با کمک جمع آوری اطلاعات شخصی و آشنایی افراد دارای علایق یکسان انجام می شود.

در سه ماهه اول سال 2018 تقریبا 2 میلیون پیام مرتبط با «داعش» و «القاعده» در فیس بوک رهگیری شد که دو بار بیشتر از همین دوره زمانی سال گذشته است. شرکت «فیس بوک» اعلام کرد که اکثر آنها از سایت حذف شده اند. این درحالی است که این نوع پیام ها بطور متوسط کمتر از یک دقیقه روی سایت بودند.بخش ویژه ای از صدها نفر که در ماه ژوئن 2017 تأسیس شد به جستجو و حذف اینگونه پیام ها اشتغال دارد. در فیس بوک اطمینان دادند که در آینده نیز میلیون ها دلار برای مبارزه با پیام هایی از این دست تخصیص خواهند داد، اما اعتراف کردند که جلوگیری از افراط گری آن لاین کار ساده ای نخواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала