هیچ کس از سرنوشت دختر حاکم دبی خبر ندارد

© AP Photo / Kamran Jebreiliهیچ کس از سرنوشت دختر حاکم دبی خبر ندارد
هیچ کس از سرنوشت دختر حاکم دبی خبر ندارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یازدهم ماه مارس سال ۲۰۱۸ دختری که خودش را شاهزاده دبی معرفی کرد در یک فیلم ویدئویی ۴۰ دقیقه ای گفت که شاید این آخرین ویدیویی باشد که از خود منتشر می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها این آخرین تصویری است که از شاهزاده لطیفه بنت محمد آل مکتوم، دختر حاکم دبی، منتشر شده است.
لطیفه می‌گوید اگر این ویدیو منتشر شد، یا او مرده است یا در شرایط بسیار بدی است.
اما آیا او موفق شد؟
شیخ محمد آل مکتوم، نخست‌وزیر و نایب رئیس امارات متحده عربی و حاکم دبی از ۱۲ سال پیش که بر کرسی قدرت نشسته، همواره تلاش کرده تا دبی را کشوری رویایی معرفی کند.
تصاویر سال‌های گذشته شاهزاده لطیفه که او را در حال پرش با چتر از هواپیما و پوشیده در پرچم امارات، بر فراز نخل‌ها در دبی نشان می‌دهد.
اما تینا یکی از دوستان لطیفه به خبرنگاران می گوید که در واقعیت او سال‌ها در بندی زندانی بود که پدرش برای او ساخته بود.

فرار دختر حاکم دبی - اسپوتنیک ایران
فرار دختر حاکم دبی + ویدئو

تینا می‌گوید لطیفه که می‌خواست زندگی خودش را داشته باشد و آزاد باشد، در سال ۲۰۰۲ هم تلاش کرد از کشور فرار کند. اما نتوانست و در عوض سه سال و نیم به زندان افتاد.
تابستان گذشته لطیفه با یک مامور اطلاعاتی سابق در سازمان اطلاعات خارجی فرانسه تماس گرفت.
الوه ژوبر مامور اطلاعاتی سابق فرانسه ادعا می کند که خود، سال‌ها قبل در پی متهم شدن به اختلاس در دبی توانسته با تغییر قیافه و در پوشش چادر عربی و با استفاده از انواع و اقسام وسایل و تجهیزات عجیب و غریب از امارات فرار کند.
آقای ژوبر به لطیفه پیشنهاد می کند که مانند خودش از "اژدر زیردریایی" برای فرار استفاده کند و گفته باید برای این کار او را آموزش بدهد. جاسوس سابق فرانسوی می‌گوید لطیفه تجهیزات لازم را هم برای این کار خریده ولی در نهایت از عملی کردن این نقشه صرف نظر کرده است.
در عوض دختر حاکم دبی تصمیم می‌گیرد همراه با دوستش تینا یاوهیانن، مربی فنلاندی ورزش‌های رزمی، با ماشین از مرز عبور کند و وارد خاک عمان شود. تینا می‌گوید در آنجا سوار قایقی کوچک که منتظرشان بوده می‌شوند تا آنها را به "نوسترامو" برساند، یک کشتی تفریحی که در آب‌های بین‌المللی در دریای عمان در انتظارشان بود.
در کشتی نوسترامو، الوه ژوبر، جاسوس سابق فرانسوی از آنها استقبال کرده و آن طور که او می‌گوید کشتی به سمت هند حرکت می کند.
پلیس بین‌الملل، به درخواست امارات متحده عربی در ارتباط با این ماجرا یک حکم بازداشت صادر می‌کند. اما در این حکم حرفی از فرار شاهزاده از شیخ‌نشین نیست، بلکه گفته شده که او علی‌رغم میل باطنی‌ ربوده شده و پلیس در تعقیب ربایندگان است.
الوه ژوبر می گوید همین طور که کشتی به مسیرش ادامه می‌داد، او متوجه شد که طی چند روز چند قایق و کشتی دیگر در حال تعقیب آنها بوده‌اند.
عصر روز یکشنبه ۴ مارس ۲۰۱۸ الوه ژوبر روی عرشه نوسترامو بود و لطیفه و دوستش در کابینشان در داخل کشتی، که ناگهان سر و صداها شروع می‌شود.
الوه ژوبر می‌گوید مشغول هدایت کشتی بوده که می‌بیند قایقی به نوسترامو نزدیک می‌شود و کماندوهای سوار بر آن تفنگ‌هایشان را به سوی او نشانه می‌گیرند.
تینا به یاد می‌آورد که از درون کابین صدای تیراندازی روی عرشه را می‌شوند که بعدا می‌فهمد "نارنجک صوتی بوده است."
او می‌گوید من و لطیفه خودمان را در دستشویی پنهان کردیم و یکدیگر را بغل کردیم. به گفته تینا، لطیفه فکر می‌کرد که دنبال او آمده‌اند. "از دستشویی خارج شدیم و دیدیم که تمام اتاق را دود گرفته است. بالای پله‌ها مرا خواباندند و دست‌هایم را از پشت بستند."
آقای ژوبر می‌گوید در آن گیر و دار لطیفه را ندیده، فقط صدایش را شنیده که مقاومت می‌کرده و جیغ می‌‍کشیده است. "او نمی‌خواست برود و فریاد می‌زد که ولم کنید، ترجیح می‌دهم همین جا بمیرم تا این که به امارات برگردم… چند دقیقه بعد خبری از آنها نبود و همه رفته بودند."
نکته جالب در این ماجرا این است که به گفته ی شاهدین مکالمات کماندوها به زبان انگلیسی بوده نه عربی. آنها می‌گویند اولین کماندوهایی که وارد کشتی شدند، اماراتی نبودند.
بعد از حمله به کشتی، نوسترامو راهی دوبی می‌شود؛ بدون لطیفه با الوه ژوبر و تینا، و در کنترل نیروهای اماراتی. آنها می‌گویند وقتی به امارات رسیده‌اند به آنها چشم‌بند و دست‌بند زده‌اند و بازجویی‌شان کرده‌اند.
الوه و تینا می‌گویند بعد از بیش از یک هفته بازجویی، آزاد شده‌اند.
بعد از این ماجرا، گروهی به نام "اسیر در دبی" پیگیر پرونده مفقود شدن شاهزاده می‌شوند. این گروه خود جنجال‌برانگیز بوده و دو نفر از اعضایش قبلا در دادگاه‌های امارات محکوم شده بودند که البته حکمشان را قبول ندارند.
خبرگزاری فرانسه از یکی دیگر از مقام‌های امارات نقل کرده که لطیفه به جمع خانواده‌اش برگشته و کل این ماجرا کمپین قطری‌ها برای بدنام کردن محمد آل مکتوم، حاکم دبی بوده است.
لطیفه در ویدیویی که بعد از ناپدید شدنش منتشر شده، می‌گوید انتظار دارد فرارش "فصلی تازه" در زندگی او باز کند و او بالاخره صدای خودش را پیدا کند تا دیگر مجبور نباشد سکوت کند.
اما تا به امروز از لطیفه و فصل تازه ی زندگیش خبری نیست.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала