مقایسه حقوق معلمان در ایران و سایر کشورها +عکس

© AFP 2023 / FRANCOIS GUILLOTمقایسه حقوق معلمان در ایران و سایر کشورها +عکس
مقایسه حقوق معلمان در ایران و سایر کشورها +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
از نظر مالی معلمان در ایران و کشورهای دیگر چه جایگاهی دارند؟

به گزارش اسپوتنیک، با توجه به اینکه معلمان نقش کلیدی در جامعه دارند و نسل بعد را تربیت می‌کنند، باید از نظر مالی نیز حمایت شوند تا دغدغه دیگری غیر از تربیت نسلی سالم و پویا نداشته باشند. مقایسه‌ ای در مورد میزان درآمد معلمان در "ایران"، "یونان"، "ترکیه" و "فنلاند" شده است که میزان درآمد سالانه آنها را به دلار بیان می کند.

در این مقایسه معلمان کشور فنلاند بیشترین میزان حقوق را دریافت می‌کنند که در بازه بین ۳۲ تا ۴۱ هزار دلار است. پس از آن ترکیه قرار دارد که حقوق معلمان آن ۲۶ تا ۳۰ هزار دلار در سال می باشد. یونان در مکان سوم قرار دارد که ۱۸ تا ۳۴ هزار دلار میزان درآمد معلمان آن است. در آخر ایران قرار دارد که سالانه ۶۸۰۰ دلار (با محاسبه دلار 3000 تومانی) به معلمان خود حقوق میدهد که اکنون این رقم نیز به نصف رسیده است. البته لازم به ذکر است که میزان خرج و مخارج و تورم در کشورهای موجود ذکر نشده است تا میزان دخل و خرج مقایسه شود.

مقایسه طنزگونه ای از روز معلم در ایران و خارج +ویدئو - اسپوتنیک ایران
مقایسه طنزگونه ای از روز معلم در ایران و خارج +ویدئو

A post shared by Hetaw_NGO (@hetaw_ngo) on Oct 14, 2016 at 2:09am PDT

بسیاری از کاربران معتقدند که در ایران حقوق کمی به معلمان اختصاص داده میشود که باید این میزان بیشتر شود. عده ای دیگر از کاربران معتقدند که درست است که در فنلاند میزان حقوق بسیار بالا اما مخارج نیز بالاست. به گفته بسیاری از کاربران معلم ها نقش کلیدی در هر جامعه ای دارند و باید از هر نظر بیشتر به آنها بها داده شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала