سه دروغ بزرگ لندن در "قضیه اسکریپال"

© AP Photo / PA/Andrew Matthewsسه دروغ بزرگ لندن در "قضیه اسکریپال"
سه دروغ بزرگ لندن در قضیه اسکریپال - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خانم ماریا زاخاروا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه فریب و دروغ بزرگ بریتانیا در قضیه مسمویت سرگئی اسکریپال، سرهنگ سابق سازمان مرکزی اطلاعات ارتش روسیه را ذکر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، زاخاروا در فیسبوک نوشت:" دروغ اول دولت ترزا می این بود که کارشناسان بریتانیایی کشور تهیه کننده ماده شیمیایی گویا مسموم کننده اسکریپال و دخترش را معلوم کرده اند چون خود رئیس لابراتوار پورتون داون از طرف کارشناسان بریتانیایی این ادعا را رسما رد نمود".
زاخاروا دروغ دوم را این نامید که گویا "روسیه در رابطه با رفتار بد کشور ما در طول تاریخ دارای انگیزه برای مسموم کردن اسکریپال و دخترش بوده است". سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه این ادعا را رد کرده و از جمله چند انگیزه واضح لندن برای چنین دسیسه ای را که به نفع لندن است، ذکر کرده است.
دروغ سوم لندن توسط میلوش زمان، رئیس جمهور چک افشا شده است. وی بتازگی اعتراف کرد که ماده فلج کننده اعصاب А234در کشور وی ساخته و نگهداری شده است. آخر پیشتر بریتانیا اعلام کرده بود که این ماده سمی دارای خاستگاه روسی است اما روسیه ادعا می کرد که هیچگاه این ماده شیمیایی را در اختیار نداشته است.
سرگئی اسکریپال، مامور سابق سازمان اطلاعات ارتش روسیه و جاسوس بریتانیا و یولیا ، دخترش روز 4 مارس در شهر سالزبری بریتانیا مسموم شدند. طرف بریتانیایی ادعا می کند که دولت روسیه در مسمومیت اسکریپال با ماده А234 دست داشته است اما مسکو این اتهام را اکیدا رد می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала