چرا باید در کنار خودروهای سنگین در روزهای بارانی بیشتر احتیاط کنیم؟ +عکس

© Sputnik / Sergei Pivovarov /  مراجعه به بانک تصاویر چرا باید در کنار خودروهای سنگین در روزهای بارانی بیشتر احتیاط کنیم؟ +عکس
چرا باید در کنار خودروهای سنگین در روزهای بارانی بیشتر احتیاط کنیم؟ +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جاده از دید آینه بغل یک ماشین سنگین چگونه است؟ تذکر جالب یک راننده کامیون توجه کاربران را جلب کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، با رسیدن بهار و آغاز روهای بارش باران، می توان با رعایت حتی یک نکته ایمنی، خود را از بروز حوادث ناگوار بیمه کنیم. یک راننده کامیون تصویری را به اشتراک گذاشته است که نشان میدهد در یک روز بارانی از آینه بغل ماشینهای سنگین چه چیزی دیده میشود و چه چیزی دیده نمیشود. در این تصویر یک خودرو با چراغهای خاموش مشخص شده است که به سختی قابل تشخیص است. به همین دلیل این راننده تاکید دارد که روشن کردن چراغهای ماشین در روز ضروری است و مینوسید:
همه‌ ی ماشینای سبک باید تو روز بارونی از ماشین سنگین دور باشن و چراغاشونم روشن باشه وگرنه ما اصلا دیدی نداریم.

کاربران ضمن تشکر از به اشتراک گذاشتن این مطلب، از اینکه برخی رانندگان ایرانی در روز چراغهایشان را روشن نمیکنند ابراز تاسف کرده اند. به عقیده برخی، علت این کار شاید بی دقتی و شاید سوسول بازی دانستن استفاده از چراغ در روز باشد.
برخی کاربران معتقدند نکات زیادی در مقابل کامیونها هست که بسیاری از رانندگان نمیدانند و متاسفانه همین نکات باعث به کشتن دادن خانواده هایشان میشود.
برخی دیگر به تعداد بالای کشته های جاده ای در ایران اشاره کرده اند و معتقدند درصد بسیاری از این آمار با رعایت نکات جزئی و ظریف این چنینی قابل کاهش است.
همچنین به اظهار کاربران، حرکت این راننده کامیون نگاه به این قشر را تغییر داده، و این حرکت انسانی را نشان از فرهنگ بالا و مردم دوستی این راننده میدانند.

لازم به ذکر است که اکنون سالهاست که در روسیه قانونی وضع شده است که در آن تمامی وسایل حمل نقل منجمله خودروهای سیک و سنگین و موتورسیکلت ها، موظفند همواره چراق های خودرو را روشن نگه دارند. این قانون تا حد قابل توجهی توانسته است آماد تصادفات جاده ای در روسیه را در روز های بارانی، برفی و مه کاهش دهد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала