واکنش تهران به سخنان وزیر امور خارجه آمریکا

© AFP 2023 / Atta Kenareواکنش تهران به سخنان وزیر خارجه آمریکا
واکنش تهران به سخنان وزیر خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اظهارت وزیر خارجه آمریکا را درباره نقش ایران در بی ثباتی خاورمیانه را پوچ و بی اساس خواند.

به گزارش اسپوتنیک، بهرام قاسمی گفت: آنچه که پمپئو درخصوص حضور و نقش جمهوری اسلامی ایران در برخی کشورهای منطقه مطرح کرده ادعاهایی تکراری، پوچ و بی اساس است؛ حضور مستشاری جمهوری اسلامی ایران در دو کشور همسایه به درخواست دولت های قانونی آنان و در راستای مبارزه با تروریسم در منطقه است و تا زمانی که دولت های مزبور برای مبارزه با تروریسم بدان نیاز داشته باشند، این کمک ها ادامه می یابد.
وی همچنین در خصوص ادعای دخالت ایران در یمن گفت: آنچه به غلط و از سر کذب درمورد یمن تکرار شده موضوعی نادرست است که تنها با هدف انحراف افکار عمومی بین المللی از جنایاتی که توسط عرستان سعودی در تجاوز به این کشور به صورت روزانه مرتکب می شود، صورت می گیرد و صرفا ادعایی خام و بی ارزش برای استمرار جنگ افروزی عربستان و تجاوز به یمن و تداوم حضور مخرب و بی ثبات کننده قدرت های خارجی در منطقه است.
پیش از این مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در سفر به عربستان سعودی گفت که ایران کل منطقه را بی ثبات می کند و بار دیگر تهران را متهم به حمایت تروریسم، مسلح کردن حوثی ها در یمن و حملات سایبری کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала