اسرائیل توان حمله به ایران را ندارد

© AP Photo / Abir Sultan, Poolاسرائیل توان حمله به ایران را ندارد
اسرائیل توان حمله به ایران را ندارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخست وزیر سابق اسرائیل اذعان کرد که این کشور توان حمله به ایران را ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، ایهود اولمرت نخست‌ وزیر اسبق اسرائیل که سال ۲۰۰۷ دستور حمله به سوریه با هدف ادعایی نابودی یک رآکتور هسته‌ای در منطقه دیرالزور را صادر کرد به ناتوانی این کشور برای انجام اقدام مشابه درباره ایران اعتراف کرد.

«ایهود اولمرت» روز یکشنبه در کنفرانس سالانه روزنامه اسرائیلی «جروزالم پست» در نیویورک با اشاره به حمله سال ۲۰۰۷ به سوریه گفت: کاری را که توانستیم با سوریه بکنیم نمی توانیم با ایران انجام دهیم.

وی که اسرائیل تنها دارنده سلاح هسته ای در خاورمیانه است، افزود: ما در سوریه این نیروگاه را نابود کردیم و می دانستیم که بازسازی آن زمان می برد. در مورد ایران فاصله بسیار دورتر و سایت های آن در مکان های مختلفی که عمدتا در زیر زمین قرار دارد، پراکنده است. توان اسرائیل برای نابودی این قابلیت های هسته ای بسیار کمتر است و مستلزم قابلیت های متفاوتی است که ما فاقد آن هستیم.

اولمرت در این نشست در خصوص سیاست های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درباره توافق هسته ای ایران و اصرار بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل بر «لغو یا اصلاح برجام» نیز اظهارنظر کرده و گفت: مطمئن نیستم که حق با ترامپ باشد اگر جایگزینی وجود دارد پس آن را تغییر دهید اما اگر جایگزینی نیست نباید برای تغییر این توافق عجله کرد.

این موضع گیری در حالی است که ترامپ قرار است ۱۲ ماه می (۲۲ اردیبهشت) نظرش را در مورد تعلیق تحریم ها علیه ایران اعلام کند هر چند رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرده است که در صورت «عدم اصلاح برجام» از آن خارج خواهد شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала