واکنش کاربران به ماجرای جسد مومیایی منسوب به رضاخان +عکس

© Photo / Pazواکنش کاربران به ماجرای جسد مومیایی منسوب به رضاخان +عکس
واکنش کاربران به ماجرای جسد مومیایی منسوب به رضاخان +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اکثر کاربران معتقدند که باید با جسد مومیایی منسوب به رضاخان با احترام برخورد شود.

به گزارش اسپوتنیک، اخیراً با پیدا شدن جسد مومیایی که ادعا شده است ممکن است مربوط به "رضاخان" شاه قدیم ایران باشد، بسیاری از کاربران نسبت به آن واکنش نشان دادند.
"حمید فرخ نژاد" بازیگر محبوب ایرانی معتقد است که در صورت تایید مومیایی، به دور از هرگونه سیاست‌زدگی و برخورد متعصبانه، با احترام با او برخورد شود چرا که او منشا خدمات بسیار ارزنده ای برای ایران است و جزئی از تاریخ این مملکت می باشد.

بعضی از کاربران معتقدند که رضا شاه مسلمان بوده است و باید همچون مسلمانان دیگر غسل و کفن شود. به گفته آنان بر طبق شریعت اسلام، جسد مرده قابل احترام است حتی اگر گذشته او جالب نباشد.

عده دیگر از کاربران معتقدند که او خدمات بسیار و در عین حال خیانت های بسیاری به ایران کرده است. اما فارغ از هرگونه نگاه موافق یا مخالف، او شاه ایران بوده است و نمی توان آن را کتمان کرد. به گفته آنان رضاشاه جزئی از تاریخ ایران است و باید مقبره ای برای ساخته شود.

در مقابل عده ای از کاربران معتقدند که نباید برای یک خائن به مملکت و دست نشانده انگلیس احترام قائل بود.
عده دیگر از کاربران در جواب به این دسته از کاربران عنوان کردند که نگه داشتن یک مومیایی و ساختن مقبره برای آن به این معنی نیست که کار های گذشته او تایید می شود. بلکه فقط به این معنی است که او جزئی از تاریخ ایران است و این مسئله را نمیتوان نادیده گرفت. به گفته آنان در هر کشوری غیر از ایران، به شاهان خود احترام می گذارند و این احترام به گونه ای احترام به کشور و تاریخ آن است و به فرد بستگی ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала