حمایت گروه هفت از برجام

© Fotolia / Borna Mirahmadianحمایت گروه هفت از برجام
حمایت گروه هفت از برجام - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گروه هفت کشور بزرگ صنعتی (جی 7) از معامله هسته ای با ایران حمایت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، کشورهای گروه 7 از «معامله هسته ای» با ایران و نقش سازمان بین المللی انرژی اتمی در این فرایند حمایت کردند.

در اعلامیه منتشره وزرای هفت کشور آمده است:«ما خواهان آن هستیم که برنامه هسته ای ایران  یک برنامه صلح آمیز باقی بماند و ایران تعهدات خود مطابق با پیمان عدم گسترش سلاح هسته ای و مفاد برجام را رعایت کند و در صدد طراحی، ساخت و دریافت سلاح هسته ای برنیاید. ما قاطعانه از فعالیت سازمان بین المللی انرژی اتمی در خصوص نظارت و بازرسی در این زمینه حمایت می کنیم. سازمان بین المللی انرژی اتمی رعایت برجام از سوی ایران و دیگر تعهدات آن کشور را تحت نظارت دارد».

در ژوئیه سال 2015 میلادی، پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد (متشکل از بریتانیا، چین، فرانسه، روسیه و ایالات متحده آمریکا) به علاوه آلمان به توافقی تاریخی با ایران برای جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای دست یافتند. در ازای توقف برنامه هسته ای ایران، قرار شد بسیاری از تحریم های وضع شده علیه این کشور برداشته شود.

توافقنامه برجام در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما تصویب شد. چهار شرط لازم برای تائید پایبندی ایران به توافقنامه برجام عبارتند از: تهران به صورت شفاف و قابل تصدیق تمامی بخشهای توافق را اجرا کند. ایران تخلف اساسی ای از برجام نداشته باشد. ایران هیچ عمل آشکار و یا پنهانی در جهات پیشرفت ساخت سلاح هسته ای انجام ندهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала