اعلام سود سالیانه تلگرام در ایران + کاریکاتور

© Sputnik / Kirill Kallinikov /  مراجعه به بانک تصاویر اعلام سود سالیانه تلگرام در ایران
اعلام سود سالیانه تلگرام  در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک کارشناس فضای مجازی در ایران اعلام کرد سود سالیانه تلگرام در ایران نزدیک یک میلیارد دلار است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، هومن اهرمی، کارشناس ایرانی فضای مجازی ضمن بیان این مطلب گفت: 30 درصد ترافیک بین المللی اینترنت ایران را تلگرام می‌بلعد.
افزود: روزانه 11 میلیارد و 394 میلیون تومان هزینه حضور کاربران ایرانی در تلگرام است که معادل سالانه 985 میلیون دلار است.
وی گفت: همه این هزینه‌ها از جیب مردم پرداخت می‌شود و بخش عمده‌ای از آن با تبدیل شدن به دلار از کشور خارج می‌شود در صورتی که با استفاده از پیام رسان‌های داخلی اشتغال فراوانی در کشور ایجاد می‌شود.
این کارشناس فضای مجازی ضمن حمایت از پیام رسان های ایرانی افزود: برخی پیام رسان‌های داخلی تا یک سوم هزینه ترافیک داخلی را دریافت می‌کنند و برخی از آن‌ها هم مجانی هستند و این به نفع کشور و مردم است.
اهرمی ویترین مجازی، امکانات پرداخت وجه، توجه به اقتصاد محتوا و فروش محتوا را از ویژگی‌های پیام رسان‌های داخلی دانست.

سازمان نظارت بر رسانه های روسیه روز 6 آوریل 2018 از دادگاه درخواست کرد به خاطر امتناع تلگرام از واگذاری کلید های رمزگشایی به سازمان امنیت فدرال روسیه مجوز فیلترینگ این پیام رسان را صادر کند. وکلای مدافع تلگرام اعلام کردند مطالبات سازمان امنیت روسیه به دلایل فنی قابل اجرا نیست. خود پاول دوروف، موسس تلگرام اعلام کرد این پیام رسان به چنین کاری تن درنخواهد داد چون مدافع آزادی بیان و مصونیت زندگی خصوصی است. روز 13 آوریل یکی از دادگاه های محلی مسکو درخواست سازمان نظارت بر رسانه های روسیه درباره فیترینگ تلگرام در روسیه را قبول کرد و اجرای رای دادگاه آغاز شد.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала