نظرسنجی اسپوتنیک: چند درصد از ساکنین اروپا بر این باورند که گوگل و فیسبوک اطلاعات را دستکاری می کنند

© Sputnik / Natalia Seliverstovaفیس بوک جاسوس است
فیس بوک جاسوس است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
براساس نظر سنجی اسپوتنیک، اکثر اروپایی ها بر این باورند که شرکت هایی مانند گوگل و فیس بوک از الگوریتم هایی استفاده می کنند تا اطلاعات را به نفع یک دیدگاه سیاسی خاص دستکاری کنند.

به گزارش اسپوتنیک، اکثر آلمانی ها (68٪)، ایتالیایی ها، آمریکایی ها (هر کدام 60٪)، فرانسوی ها (57٪) و بریتانیایی ها (54٪) معتقدند که گوگل و فیس بوک از الگوریتمی برای دستکاری اطلاعات استفاده می کنند.
در فرانسه و آمریکا، جوانان بیشتر از نسل قدیمی به دستکاری توسط گوگل و فیس بوک به این موضوع اذعان دارند: فرانسه 62٪ (کمتر از 35 سال) در برابر 55٪ (بیش از 35 سال). در آمریکا 71٪ از افراد زیر 35 سال، در برابر 55٪ از کسانی که بیش از 35 سال دارند. در ایالات متحده، افرادی که درآمدشان بیش از 75 هزار دلار است به بیشتر از کسانی است که درآمد آنها کمتر از 75 هزار دلار است (67٪ در مقابل 56٪ به دستکاری اطلاعات باور دارند.
این نظرسنجی از طرف فرانسه، آلمان، ایتالیا، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا بین 5 029 نفر که سن آنها بالای 18 بود، برگزار شد.
این نظرسنجی به درخواست SputnikNews، از سوی قدیمی ترین مرکز نظرسنجی و تحقیقاتی در فرانسه و از 22 تا 27 مارس 2018 در فرانسه، آلمان، ایتالیا، انگلستان و ایالات متحده انجام شد.

© Sputnikنظرسنجی اسپوتنیک
نظرسنجی اسپوتنیک - اسپوتنیک ایران
نظرسنجی اسپوتنیک
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала