ترامپ چه نقشه ای در سوریه دارد؟

© Sputnik / Mikhail Voskresensky /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ چه نقشه ای در سوریه دارد؟
ترامپ چه نقشه ای در سوریه دارد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکایی ها در سوریه از ایران و روسیه عقب مانده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه «وال استریت ژورنال»، دولت ترامپ قصد دارد با حمایت متحدان خود، واحد های نظامی در اراضی تحت کنترل واشینگتن در سوریه تشکیل بدهد که جای نظامیان آمریکایی مستقر در آنجا را خواهند گرفت.

در این خبر آمده است:« واشینگتن سعی می کند نیروهای عربی را متحد کند تا آنها به جای واحدهای نظامی آمریکا در سوریه با هدف برقراری ثبات در بخش شمالی کشور پس از  نابودی «داعش» (سازمان ممنوعه در روسیه) فعالیت کنند.

جون بولتون دستیار جدید رئیس جمهور آمریکا چندی پیش با ریاست سازمان اطلاعات مصر تماس گرفت  و از وی پرسید آیا قاهره می تواند به اجرای این نقشه کمک کند یا خیر. بر طبق متن منتشره در روزنامه نامبرده، واشینگتن همچنین با عربستان سعودی، قطر، امارات متحده عربی در خصوص کمک های چند میلیاردی آنها به احیای بخش شمالی سوریه و اعزام واحدهای نظامی صحبت کرده است.

اوایل آوریل ترامپ از ضرورت فراخواندن 2 هزار نظامی آمریکا از سوریه صحبت کرد که با درک بسیاری از مشاورانش مواجه نشد. آنها نگران آن هستند که فعلا برای خروج نظامیان آمریکا از سوریه زود است و نباید به ایران و روسیه نشان داد که از نظر مواضع تحت کنترل، آمریکایی ها از ایران و روسیه عقب مانده اند.

اما به گفته هم صحبت روزنامه نامبرده، اجرای این نقشه کار ساده ای نخواهد بود. به ویژه اگر امریکا مخالف آن باشد که حداقل واحد کوچک نظامی خود را در آنجا باقی بگذارد و یا از متحدان خود ازهوا حمایت کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала