ممنوعیت پیام رسان های خارجی در مدارس ایران

© Sputnik / Valeriy Melnikovممنوعیت پیام رسان های خارجی در مدارس ایران
ممنوعیت پیام رسان های خارجی در مدارس ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
استفاده از پیام رسان های خارجی در مدارس ایران طبق بخش نامه وزارت آموزش و پرورش ممنوع شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، وزارت آموزش و پرورش طی بخشنامه‌‌‌ای به مدارس اعلام کرده است که استفاده از پیام‌‌‌رسان‌‌‌های خارجی برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات ممنوع است و تنها باید از پیام‌‌رسان‌‌‌های داخلی استفاده کنند.

تمام واحدهای اداری وزارتخانه آموزش و پرورش با پیوستن به پیام‌‌‌رسان سروش باید برای امور اداری از پیام‌‌‌رسان داخلی استفاده کنند.

سید محمد بطحایی در این خصوص گفت:​ در این بخشنامه تأکید شده است که برای اجرای سیاست‌های کلی نظام و شکستن انحصار پیام رسان‌های خارجی استفاده از پیام رسان‌های داخلی در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: ما پیام رسان‌های داخلی خوبی داریم و جلساتی نیز با مسؤولان دو پیام رسان داخلی داشته ایم که نتایج آن در حال نهایی شدن است و به زودی این دو پیام رسان در اختیار مدارس و ادارات آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

وی از دانش آموزان و اولیای آن‌ها خواست به علت صدمات تربیتی که پیام رسان‌های خارجی دارند از استفاده آن‌ها خودداری و پیام رسان‌های داخلی را جایگزین پیام رسان خارجی کنند.

شایان ذکر است که سازمان نظارت بر رسانه های روسیه روز 6 آوریل 2018 از دادگاه درخواست کرد به خاطر امتناع تلگرام از واگذاری کلید های رمزگشایی به سازمان امنیت فدرال روسیه مجوز فیلترینگ این پیام رسان را صادر کند. وکلای مدافع تلگرام اعلام کردند مطالبات سازمان امنیت روسیه به دلایل فنی قابل اجرا نیست. خود پاول دوروف، موسس تلگرام اعلام کرد این پیام رسان به چنین کاری تن درنخواهد داد چون مدافع آزادی بیان و مصونیت زندگی خصوصی است. روز 13 آوریل یکی از دادگاه های محلی مسکو درخواست سازمان نظارت بر رسانه های روسیه درباره فیترینگ تلگرام در روسیه را قبول کرد.

رای دادگاه به اجرا گذاشته شده است اما وکلای مدافع تلگرام از حق تقدیم درخواست تجدید نظر در آن برخوردار هستند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала